جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۹
کد خبر: ۹۰۹۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
نمایشگاه عکس «قرآن در آینه ایران»
بیست و هشتمین نمایشگاه عکس سید روح‌اله هاشمی با عنوان «قرآن در آینه ایران» در نگارخانه سرو گشایش یافت.
آثار سید روح‌اله هاشمی در نگارخانه سرو گشایش یافتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ‌ بیست و هشتمین نمایشگاه عکس سید روح‌اله هاشمی با عنوان «قرآن در آینه ایران» بیش از ۲۰ تابلوی عکاسی که به ارائه تصاویری از جاذبه‌های معنوی و تاریخی ایران می‌پردازد و همگی متناظر با آیات قرآنی انتخاب شده‌اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. 

سید روح‌اله هاشمی متولد سال ۱۳۵۸ تهران، طبیعت‌گرد، عکاس و عضو انجمن عکاسی میراث فرهنگی کشور و رییس اداره فوق برنامه معاونت فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. وی عکاسی را به صورت جدی از سال ۱۳۹۰ همزمان با تحصیل در رشته مدیریت تحول در مقطع کارشناسی ارشد آغاز کرد. او دوست‌دار زیبایی‌ها و شگفتی‌های خلقت، هنر و معماری کشور است و به میهن خود عشق می‌ورزد.

هاشمی عکاسی را به صورت تجربی آغاز کرده و توفیق شاگردی در محضر هیچ یک از استادان را نداشته است. در حال حاضر عضو انجمن عکاسان میراث فرهنگی کشور است و به عنوان کارشناس ارشد نظارت و ارزیاب امور هنری با پست ریاست اداره فوق برنامه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند.

وی معتقد است، به تصویر کشیدن زیبایی کشور در قاب عکس برای هم‌وطنان، جزء مسئولیت‌های اجتماعی اوست و بدین وسیله، دین خود را نسبت به فرهنگ، تاریخ و هنر کشور ایفا می‌کند.

این نمایشگاه در تلاش است میان معنویت، هنر، طبیعت و معماری ایرانی اسلامی پیوندی آسمانی ایجاد کند و مخاطب را به سوی زیبایی درونی پدیده‌ها سوق دهد. در واقع سعی شد با مصور سازی آیات شریفه الهی، پیام الهی را به زبان هنر و لطیف‌ترین و مؤثرترین شیوه به مخاطبان منتقل شود.

در کارنامه هنری سید روح‌اله هاشمی برگزاری بیست و شش نمایشگاه انفرادی در سازمان، نهادها، و نگارخانه‌ها از سال ۹۳ تا کنون،‌ انتشار قریب به ۴۰ کارت پستال و بسته فرهنگی هنری از سال ۹۳ تا کنون، همکاری با نشریات و مجلات ایران‌شناسی و فرهنگی، چاپ کتاب عکس اشتراکی، دبیر کمیته‌های هنری جشنواره‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سال ۸۷ تا ۹۲ و داور جشنواره‌ها و مسابقات عکاسی طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ به چشم می‌خوردو هم اکنون بیست و هشتمین نمایشگاه عکس خود را در نگارخانه سرو برپا می‌کند.  

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند ۲ تا ۸ بهمن ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای سرو به واقع در خیابان ولی عصر (عج)، بعد از پارک ساعی، ساعی یکم مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
نظر شما