چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۱۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
رقابت ۱۶ گروه دانش‌آموزی در نخستین روز جشنواره
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه دهه فجر، دومین جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی آغاز شد.
دومین جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی به استقبال فجر رفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی با همکاری دانش آموزان مدرسه دخترانه و پسرانه این منطقه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۱۰۰ مدرسه از تاریخ ۲ بهمن آغاز شده و تا ۱۲ بهمن در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش در نخستین روز از این جشنواره ۱۶ گروه دانش‌آموزی از ۱۶ مدرسه با هم رقابت و سرودهایی با موضوعات عشق به وطن، آزادی قدس، بسیج، شهادت و حجاب ارائه کردند.

این گزارش می‌افزاید: ام‌ابیها، صدر اندیشان، دختران مهر، ابوالفضل غیاثی، موفقیان، خدیجه (س)، شهدای ایران تایر، متقین، بهار، علوی، پروین اعتصامی، شهید فهمیده، آزادی قدس (۱)، ایران، جاوید مهر و آزادی قدس (۲)، مدارسی بودند که در نخستین روز جشنواره، گروه‌های سرود دانش‌آموزی در آنها با یکدیگر رقابت کردند.

سرودهای آوای مدرسه، آزاد، کتب درسی، حماسی و انقلابی محورهای بخش سرود جشنواره هستند و  زمان‌بندی اجرای بخش سرود، در سه روز مجموعاً در ۶۹ مدرسه منطقه ۱۸ از ۲ تا ۴ بهمن و زمان بندی بخش نمایش نیز در ۴ روز مجموعاً در ۴۶ مدرسه منطقه، شامل سه‌شنبه ۵ بهمن در ۱۱ مدرسه، چهارشنبه ۶ بهمن در ۱۰ مدرسه، شنبه ۹ بهمن در ۱۱ مدرسه و یکشنبه ۱۰ بهمن در ۱۴ مدرسه است.

شناسایی و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان و فراهم کردن زمینه ایجاد رقابت سالم و فضای شاد و پرنشاط و غنی سازی اوقات فراغت آنان، از جمله اهداف این جشنواره است.

جشنواره تئاتر و سرودهای انقلابی به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸  با مشارکت اداره آموزش‌وپرورش منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت  اطلاعات بیشتر می‌تواننپ با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما