جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۱۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
با هدف شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی کودک و نوجوان
همزمان با آیین تجلیل از قرآن آموزان و استادان قرآنی منطقه 18 در آیین اختتامیه مسابقات سراج، طرح قرآنی «آیه ها و جوانه ها» ویژه شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی کودک و نوجوان کلید می خورد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه منطقه ای چهارمین مسابقات قرآنیان مجالس قرآنی -سراج- با معرفی و تجلیل از 45 برگزیده و تقدیر از پنج استاد قرآن برگزار و در آن ضمن آغاز رسمی طرح قرآنی «آیه ها و جوانه ها» ویژه شناسایی و پرورش نخبگان قرآنی کوک و نوجوان، پوستر این طرح رونمایی خواهد شد.

«آیه ها و جوانه ها» عنوان طرحی است با موضوع دیدار با نوجوانان و نونهالان نخبه قرآنی منطقه 18 که این دیدار در روز تولدشان صورت می گیرد و در عین برپایی جشن تولدشان از آنان تقدیر و تجلیل می شود. این برنامه با هدف شناسایی و معرفی نونهالان و نوجوانان نخبه قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی بین کودکان و نوجوانان منطقه انجام می شود.

محمد پورعاشوری، بهرام رسولیان، علی سلطان زاده، مرتضی جهانگرد و خانم طرلان رحیمی، استادان قرآنی منطقه 18 هستند که در این برنامه از آنان تجلیل می شود.

محمد پورعاشوری قاری بین المللی قرآن کریم، مدرس علوم قرآنی در دانشگاه ها، دارای رتبه های متعدد مسابقات کشوری، داور مسابقات قرآن در سازمان ها و نهادهای متعدد کشور است.
بهرام رسولیان  نیز متولد سال ۱۳۷۱ است و مسئولیت دارالقرآن و عترت پایگاه را بر عهده دارد و ده ها قرآنی را آموزش داده است که چهار نفر آنها در مسابقات قرآن حائز رتبه شده اند. علی سلطان زاده، متولد ۶۸، دارای تحصیلات حوزی، سابقه هشت سال فعالیت دارالقرآن امام حسن المجتبی و مسئول دارالقرآن مسجد جامع رسول اکرم است. دکتر مرتضی جهان گرد نیز مدیریت دپارتمان علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران، دکترای علوم قرآن و حدیث، مدیر و استاد موسسه قرآنی پیروان وحی الهی شادآباد، مدیر آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، مدیر تبلیغ و ترویج سازمان قرآن و عترت بسیج تهران را در کارنامه قرآنی خود دارد. همچنین طرلان رجبی، متولد ۱۳۵۲، دارای مدرک تحصیلی تربیت مربی قرآن، سابقه ۱۷ سال تدریس، تربیت چهار حافظ کل قرآن، خود نیز حافظ قرآن بوده و شاگردان بسیار در زمینه های قرآنی حفظ و ترتیل و روخوانی داشته است.

قرائت قرآن کریم توسط مهدی رشتبری، نفر اول قرائت تحقیق منطقه 18 در مسابقات قرآنی سراج، سخنرانی اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 و رئیس فرهنگسرای خاتم (ص)، سخنرانی علی اکبر توپچی، رییس فرهنگسرای قرآن، اجرای گروه سرود مدرسه دخترانه کوثر منطقه 18، اجرای گروه تواشیح بشارت به سرپرستی مجید متولی، پرسش و پاسخ قرآنی با حضور حافظ کل قرآن منطقه 18 و آیین تجلیل از شرکت کنندگان مسابقات سراج و استادان قرآنی منطقه از بخش های گوناگون این برنامه است.

اختتامیه منطقه ای مسابقات قرآنی سراج با حضور مدیر بنیاد شهید شهرستان چهار دانگه، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 18، رییس آموزش و پرورش منطقه 18، رییس فرهنگسرای قرآن و فعالان قرآنی منطقه، چهارشنبه 6 بهمن ماه ساعت 15 در مجموعه شهید مختار سلیمانی به نشانی بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، جنب خانه فرهنگ امام علی (ع) برگزار می شود.

مرحله نهایی و سراسری این مسابقات نیز با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی مناطق در رشته های پنجگانه روزهای 28 و29 بهمن ماه از ساعت 9 الی 16 در فرهنگسرای قرآن و آیین اختتامیه واهدای جوایز نفرات برتر تمامی رشته ها در رده های سنی مختلف اوایل اسفندماه با حضور مسئولان فرهنگی، هنری، مذهبی و عموم شرکت کنندگان در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.  

نظر شما