جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۹
کد خبر: ۹۱۱۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
در نشست خبری سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه فجر مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری در نشست خبری از برگزاری ۲۱۲ برنامه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله نشست‌های تبیینی انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان «ایران ما انقلاب ما» و با شعار «اجازه نفوذ نمی‌دهیم» روز یکشنبه ۱۰ بهمن در سالن جلسات این سازمان برگزار شد. 
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری سخنانش را با عرض تسلیت به مناسبت فاجعه پلاسکو آغاز کرد و گفت: شهادت ۱۶ آتش‌نشان باغیرت و عزیزمان را به مردم، مقام معظم رهبری و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گویم و از شما اصحاب رسانه به خاطر انعکاس درست و دقیق این حادثه تشکر می‌کنم که حضور و همدلی بی‌سابقه مردم و مسئولان را به نمایش گذاشتند. در تمامی مراکز سازمان فرهنگی هنری برنامه «شهدای نجات» برای یادبود شهدای آتش‌نشان برگزار شد و مردم به ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران مراجعه کردند. تولیداتی هم انجام شد، از جمله یک قطعه موسیقی که تولید شده و به زودی منتشر خواهد شد.
 
برگزاری ۲۱۲ برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مشاور شهردار تهران افزود: انتقال ۲۰ هزار تن آوار به خارج شهر کار بسیار سختی بود و رکوردی از آواربرداری در دنیا بود. امیدوارم اهمیتی که دوستان ما برای مردم قائل شدند، منجر به یک درس عبرت برای همه ما شود تا از این حوادث پیشگیری کنیم. مهم‌ترین اقدام این است که ساختمان‌هایی که از آتش‌نشانی اخطار دریافت کردند، باید به فکر باشند تا جلوی خسارت‌های بزرگ گرفته شود.
  
وی فرارسیدن روزهای دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری مانند سازمان‌های دیگر مسئولیت‌هایی در زمینه دهه فجر و جشن سالگرد انقلاب دارد. قصدمان این بوده که هر سال در کنار راهپیمایی کار نویی انجام دهیم، آقای ناصری پور نیز به عنوان رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر انتخاب شدند و کارها آغاز شده است. 
 
محمود صلاحی ادامه داد: یکی از کارهای سازمان فرهنگی هنری برپایی ۹ ایستگاه فرهنگی و هنری با برنامه‌های متفاوت در مسیر راهپیمایی است که چهار منطقه محتوای آن را تأمین می‌کنند. نشست‌های تبیین انقلاب اسلامی هم در موضوعات مختلف در مناطق سازمان فرهنگی هنری در حال برگزاری است و هر نشست سخنران تخصصی خودش را خواهد داشت. افرادی مانند سید مهدی شجاعی، نادر طالب‌زاده و بسیاری از چهره‌های فرهنگی دیگر در این نشست‌ها سخنرانی می‌کنند و این برنامه در طول دهه فجر هر روز برگزار می‌شود. 

برگزاری ۲۱۲ برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

رییس سازمان فرهنگی هنری هم‌عهدی با شهدا و غبارروبی از مزار آنها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: فرهنگسرای رضوان متولی این کار است و پنجشنبه ۹ صبح هم‌عهدان شهدا در بهشت زهرا حاضر می‌شوند. این فرهنگسرا همچنین ویژه‌برنامه ۱۲ بهمن را در محل جلوس حضرت امام (ره) برگزار می‌کند. 

وی اضافه کرد: فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی نمایشگاه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و تولید ۱۰ برنامه تلویزیونی برای پخش از شبکه سه را در دستور کار دارد. کتاب اشعار و مقالات مربوط به «شیخ زکزاکی» سه‌شنبه در فرهنگسرای رضوان رونمایی خواهد شد. در شب ۲۲ بهمن در میدان امام حسین (ع) نورافشانی انجام می‌شود و در فرهنگسرای انقلاب نمایشگاه نقاشی دیواری با حضور نقاشان برپا می‌شود.  
  
رییس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: برنامه روز خانواده در همه مناطق و به طور ویژه در فرهنگسرای شفق، نشست‌های قرآنی توسط فرهنگسرای قرآن، تجلیل از ۲۲ نویسنده حوزه انقلاب اسلامی در ارسباران، نمایشگاه کانون‌های سازمان فرهنگی هنری در زیرگذر متروی تئاتر شهر، تولید محصولات ویژه راهپیمایی، کاسب حبیب خدا، تجلیل از زنان فعال حوزه حجاب و عفاف در فرهنگسرای شفق و مشاوره‌های قضایی و خانواده رایگان توسط حقوقدانان از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه فجر است. به طور کلی می‌توان گفت ۸۵ عنوان برنامه و ۲۱۲ اجرا به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود.
  

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری مهم‌ترین کار این سازمان در دهه فجر را پیوند نسل چهارم با انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های تبیینی در حال برگزاری است و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد. این نشست‌ها در نهایت به عنوان یک محصول نیز آماده می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. کار دیگر نشان دادن دستاوردهای حوزه فرهنگ و هنر در طول ۱۲ سال گذشته است که بعضی از آمار و ارقام انصافاً قابل قیاس با زمان‌های دیگر نیست. در حوزه کتابخانه‌ها، خانه‌های فرهنگ، رشد تعداد سالن‌های تئاتر و سینما و... آمارهای خوبی وجود دارد که زیاد به آن پرداخته نشده است.
 
وی ادامه داد: امسال برنامه‌های منطقه‌ای هم رونق خوبی دارد و بزرگ‌ترین شاخص آن نشاط و آشنایی با مفاهیم انقلاب اسلامی است و روز جمعه همزمان با میلاد حضرت زینب (س) اوج این نشاط خواهد بود. کار ویژه دیگر توسط مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری انجام می‌شود که جشنواره «فیروزه» نام دارد و به محصولات فرهنگی تولیدشده سازمان در ۱۲ سال گذشته می‌پردازد. در روز ۲۲ بهمن نیز در مسیر راهپیمایی ۹ غرفه، از جمله ۳ اجرای زنده داریم که با کمک معاونت هنری پررونق‌تر از سال‌های گذشته به اجرای برنامه می‌پردازند. 

ناصری‌پور به افتتاح مراکز فرهنگی هنری در دهه فجر اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین کتابخانه ویژه نابینایان شهر تهران در فرهنگسرای خاوران، سالن سینما و اولین پارک کتاب کودک و نوجوان در فرهنگسرای اشراق و طرح مقدماتی «بعد از مدرسه» در مناطق ۲ و ۶ مهم‌ترین افتتاحیه‌های این چند روز هستند. پردیس تئاتر تهران هم قرار بود با حضور دکتر قالیباف افتتاح شود، اما با توجه به فاجعه پلاسکو به زمان دیگری موکول شد، اما اجرای نمایش‌ها آغاز شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما