شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۹۱۱۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و نقاشی‌خط، جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی»، با بیان این که این جشنواره فرصتی بسیار خوب برای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی دانست و بیان کرد: جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» این پتانسیل را دارد که با قوت و قدرت بیشتری هم برگزار شود.
دومین دوره جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» در سطحی بزرگ‌تر برگزار شودبه گزارش رسانه حبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نصرالله افجه‌ای، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی و نقاشی‌خط، پیرامون دومین دوره جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» اظهارداشت: اولین دوره این جشنواره بسیار خوب و مناسب انجام شد و برنامه ریزی مناسبی هم برای آن صورت گرفت و مدیران لایق، کاردان و کاربلدی هم توانسته‌اند این جشنواره را در یک فضا و محیط فرهنگی اداره کنند.

وی گفت: بسیار خرسندم که در این جشنواره بدون کمترین توقعی و برای عشق به عرصه فرهنگ و هنر دعوت شده‌ام و امیدوارم بتوانم برای جوانان و افرادی که بعد از من در این حوزه وارد شده‌اند راهنما و راهگشا باشم.

افجه‌ای با اشاره به روند اجرایی این نمایشگاه هم گفت: هر جشنواره‌ای خصوصیات خاص خودش را دارد و در اینجا هم اگر نواقصی بوده است قطعاً در دوره‌های بعد برطرف خواهد شد. به عنوان مثال موضوعات جشنواره باید مشخص باشد که نمایشگاهی است و یا خیر و یا اینکه در برخی از موضوعات ازجمله نقاشی خط جای دارد که تخصصی‌تر برگزار شود.

چهره‌های ماندگار هنری کشور افزود: آثاری که در این جشنواره شرکت کردند بسیار خوب و با ارزش هستند اما باز هم قابلیت و ظرفیت جشنواره بیش از این‌هاست و امیدوارم که در دوره‌های بعد با حضور بزرگان هنر و فرهنگ و حضور حداکثری آثار، شاهد برگزاری دومین دوره جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» باشیم.

وی با ارائه پیشنهادی ادامه داد: مسئولان جشنواره اگر بتوانند برخی از موضوعات را از آیات قرآن کریم و احادیث معروف معصومین (ع)، مانند حدیث کسا انتخاب کنند می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که دوستان به قرآن و احادیث رجوع کنند و در مورد موضوع مورد نظر روشن شوند و در وهله بعد هم می‌توانند جست‌وجو و تحقیقی را در موضوع مطرح شده داشته و از راهنمایی‌های داوران و مشاوران جشنواره بهره‌مند شوند.

افجه‌ای بیان کرد: آنچه ما علاقه داریم این است که این جشنواره کاری فاخر و در سطحی بزرگ‌تر اجرا شود، تا زمانی که افتتاحیه و اختتامیه آن برگزار می‌شود شاهد حضور حداکثری مردم و علاقه‌مندان و مشارکت هرچه بیشتر هنرمندان بزرگ میهن اسلامی در آن باشیم. البته انتظار داریم که بزرگان و عزیزان وزارت ارشاد، استادان دانشگاه، فرهیختگان و بزرگان فرهنگ هنر هم در این جشنواره حضور بیشتری داشته باشند تا با سامان بیشتری این کار به سرانجام برسد.

وی در خاتمه گفت: جشنواره اول برای تمرین و برای دورخیز به دومین دوره بسیار موجه و خوب بود و امیدوارم که بعدها جشنواره‌هایی در این سطح و بزرگتر از آن هم برگزار شود.

استاد نصرالله افجه‌ای در میان خوشنویسان ایرانی از نسل اول هنرمندان پیشرو در تجربه‌اندوزی‌ها و ترکیب کردن و گسترش دادن امکانات خوشنویسی با مصالح نقاشی و سایر تکنیک‌های طراحی بوده است. 

از آثار این هنرمند تاکنون نمایشگاه‌های متعددی در ایران، لندن، بولونیای ایتالیا، لس‌آنجلس، سوئیس، فرانسه، بنگلادش، آلمان، پکن، کویت، ابوظبی و دبی برگزار شده است. او موفق به دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در آبان ماه ۱۳۸۷ به عنوان چهره برگزیده در رشته خوشنویسی انتخاب شده است. 

آثار این هنرمند در مکان‌هایی چون موزه هنرهای معاصر، موزه ملی قرآن کریم، موزه امام علی (ع)، موزه هنرهای معاصر کرمان (موزه علی‌اکبر صنعتی)، موزه آستان قدس رضوی، کاخ موزه سعدآباد و هتل همای مشهد نگه‌داری می‌شود. 
نظر شما