چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۷
کد خبر: ۹۱۱۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با مشاور شهردار بوداپست بر اهمیت تعامل فرهنگی میان ملت‌‌ها تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پیتر جک‌واری، مشاور شهردار بوداپست، پایتخت کشور مجارستان به همراه جمعی از مدیران شهرداری بوداپست با حضور در دفتر محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری با او دیدار کرد. 

در ابتدای این نشست محمود صلاحی به مشاور شهردار بوداپست و هیئت همراه خوشامد گفت و با ارائه اطلاعاتی از ظرفیت‌های فرهنگی هنری شهر تهران و توضیح درباره فعالیت‌های گسترده سازمان فرهنگی هنری از این هیئت دعوت کرد برای آشنایی و تعامل بیشتر از مراکز متنوع این سازمان بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه مجارستان کشور پرسابقه‌ای در حوزه فرهنگ است، تصریح کرد: در جهان امروز هیچ چیز بهتر از این نیست که فرهنگ‌ها با هم مبادله شود و اگر همه کشورها این کار را می‌کردند، امروز جهان در صلح بود و این‌چنین گرفتار پدیده شوم تروریست‌های سازمان یافته نبود.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فرهنگ نسخه شفابخش است، گفت: تعامل فرهنگی میان ملت‌ها و زمینه‌سازی برای آشنایی شهروندان با شهرهای فرهنگ‌مدار دنیا باعث اعتلا و شکوفایی فرهنگ هر شهر می‌شود و در همین راستا سازمان فرهنگی هنری نیز از برگزاری هفته فرهنگی بوداپست در تهران و هفته فرهنگی تهران در بوداپست استقبال می‌کند.

در این نشست پیتر جک‌واری، مشاور شهردار بوداپست از دعوت رییس سازمان فرهنگی هنری تشکر کرد و گفت: درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری و فضای فرهنگی تهران بسیار شنیده بودیم و امیدواریم با توجه به نظرات سازنده شما بتوانیم روابط فرهنگی بین بوداپست و تهران را ارتقا بخشیم.

ملیندا وارگا ناگین، رییس دپارتمان فرهنگی و گردشگری شهرداری بوداپست هم از حضور در ایران ابراز رضایت کرد و افزود: خوشحالم که می‌توانیم درباره فرهنگ رایزنی کنیم. در شهرداری بوداپست در بخش فرهنگی سیستمی شبیه به شما داریم، به همین دلیل می‌توانیم کارهای مشترکی انجام دهیم. کتابخانه‌ها می‌تواند شروع همکاری ما باشد. در شهر ما تعداد کتابخانه‌ها زیاد نیست، یک کتابخانه ملی داریم که بسیار بزرگ و مجهز است. می‌توانیم از کتابخانه‌های شما در تهران بازدید کنیم تا تجربیاتمان را منتقل کنیم. 

وی ادامه داد: همچنین می‌توانیم برنامه‌ای با عنوان «شب حافظ» برگزار کنیم تا این شاعر ایرانی را به مردم مجارستان بشناسانیم. می‌توانیم نمایشگاه عکس تهران را در بوداپست برگزار کنیم و این شهر را معرفی کنیم. مجاری‌ها فیلم‌های ایرانی را خیلی دوست دارند و نمایش فیلم هم پیشنهاد مناسبی است. 

ناگین تصریح کرد: چند جشنواره در بوداپست برگزاری می‌کنیم که می‌توانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم، از جمله جشنواره «روزهای گرم تابستان» که هر سال برگزار می‌شود و شهرداری بوداپست با کمک مسئولان حکومتی مجارستان آن را اجرا می‌کند. یک جشنواره دیگر درباره جوانان و نوجوانان است که می‌توانیم نظرات شما را درباره آن استفاده کنیم. 

در این نشست مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری و گشتاسب مظفری، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران نیز حضور داشتند.
مطالب مرتبط
نظر شما