سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۴:۲۱
کد خبر: ۹۱۲۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
در آیین غبارروبی از مزار شهدای انقلاب اسلامی مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین غبارروبی از مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای انقلاب اسلامی بر اهمیت و تأثیر این شهدا تاکید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین غبارروبی از مزار شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب با عنوان «با فجرآفرینان» روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در فرهنگسرای رضوان برگزار شد. در این مراسم رییس، معاونان، مدیران کل و جمعی از کارکنان سازمان فرهنگی هنری حضور داشتند. 
 
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری سخنانش را با تبریک دهه فجر و میلاد حضرت زینب (س) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل آغاز کرد و گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری، اگر بخواهیم جلوی جبهه فرهنگی غرب کار کنیم، باید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تشکیل دهیم، در غیر این صورت این کار امکان پذیر نیست. 
 
وی افزود: تفکر شیعی از روز اول که پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) آن را اشاعه دادند، عقل قدسی را به ساحت جامعه آورد و عالی‌ترین این تفکر را حضرت اباعبدالله در روز عاشورا به نمایش گذاشت. هر زمانی عقل خاصی برای رسیدن به آن عقل قدسی لازم است و نمی‌توان با عقل گذشته جامعه امروز را هدایت کرد. امروز حتی در جبهه‌های جنگ یک جنگ پنهان ولی جدی به نام جبهه فرهنگی وجود دارد و به نظر می‌رسد در ام القرای جهان اسلام وظیفه ما بسیار سنگین است و امروز در خط مقدم این جبهه هستیم. 
 
بصیرت افزایی هدف اصلی سازمان فرهنگی هنری است

دبیر ستاد برگزاری مراسم دهه فجر ادامه داد: امروز همه دشمنان اسلام دندان‌هایشان را تیز کرده‌اند و از هیچ کوششی برای رسیدن به هدفشان دریغ نمی‌کنند. لذا به نظر می‌رسد باید موضوع را جدی بگیریم، چون در قبال این شهدا و مشقت‌ها و شکنجه‌هایشان مسئول هستیم. ابزار فرهنگی امروز تفاوت کرده و باید اعتراف کنیم که در استفاده از این ابزارها ضعیف هستیم. امیدوارم بتوانیم در آینده این جبهه‌ها را نیز فتح کنیم. گاهی در فضای مجازی با یک خبر دروغ روی ذهن جامعه اثر می‌گذارند. امروز بیشترین کسی که در فضای مجازی تخریب می‌شود، دکتر قالیباف است و برای تخریب ایشان به هر دروغی که فکر کنید، متوسل می‌شوند. 
 
وی در پایان گفت: امروز در محضر شهدا عهد می‌کنیم که مسیرشان را تا جایی که می‌توانیم ادامه دهیم و از امام شهدا استمداد می‌کنیم که دستمان را در این مسیر بگیرد و در محضرشان روسیاه نباشیم. از زحمات دوستان فرهنگسرای رضوان هم تشکر می‌کنم. 
 
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری نیز درباره اهمیت شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدای انقلاب اسلامی نقش مهمی در ایجاد یک حکومت اسلامی داشتند و حق مطلب در موردشان هنوز ادا نشده است. 
 
وی اضافه کرد: ۷۰ سال لیبرال دموکراسی حکومت کرد و همین اخیراً رفتار آمریکایی‌ها را می‌بینید. رییس‌جمهور جدید آمریکا و رقیبش خوب حقایق آمریکا را برملا کردند. یکی به دیگری گفت تو داعش را پرورش دادی، دیگری گفت تو جزو آن یک درصد وال‌استریت هستی و... آن وقت اینها می‌گفتند ایران خطر تسلیحات هسته‌ای دارد. در قرن ۲۱ تحریم‌های ظالمانه علیه ما انجام دادند، بعد پای میز مذاکره آمدند اما به وعده‌هایشان عمل نکردند. در حالی که ایران به همه تعهداتش عمل کرد. اگر دولت شما اختیار نداشت، اصلاً چرا مذاکره کردید؟ 
  
بصیرت افزایی هدف اصلی سازمان فرهنگی هنری است

رییس سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: با این تفاسیر متوجه اهمیت شهدای انقلاب اسلامی می‌شویم. اگر در ایران انقلاب نمی‌شد و ایران عامل حکومت‌های مستبد غربی بود، مانند عربستان با پول مسلمانان مردم مسلمان را نابود می‌کرد. باید سعی کنیم مسیر را گم نکنیم و فقط یک مسیر درست وجود دارد و آن مسیر ولایت است. هر کس زاویه پیدا کرده، به اندازه زاویه‌اش منحرف شده است. سازمان فرهنگی هنری باید در خط اول مسیر صحیح ولایت باشد و اینطور هم هست.
 
وی افزود: نیروهای سازمان فرهنگی هنری افراد بسیار مجرب، متعهد و در خط ولایت هستند، برداشت من این است. بصیرت افزایی در همه زمینه‌ها از جمله انقلاب اسلامی، جهاد مهربانی و... باید انجام شود و به عنوان هدف اول سازمان فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرد. در انتها از آقای سعادت رییس و کارکنان فرهنگسرای رضوان سپاسگزارم که دارند فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهند. 
 
بصیرت افزایی هدف اصلی سازمان فرهنگی هنری است

در پایان این مراسم از خانواده پنج شهید انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تجلیل شد و نزدیکان شهیدان محمد جواد عرفانیان، احمد قره گزلو، مصطفی بخشنده و مجید بیات تقدیر شدند. 

همچنین آیین غبارروبی از مزار شهدای انقلاب اسلامی در قطعه ۲۱ بهشت زهرا (س) با حضور محمود صلاحی، رییس، حجت‌الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی و سایر مدیران و کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شد و حضور در مزار شهدای آتش‌نشان فاجعه پلاسکو در قطعه ۵۰ پایان‌بخش مراسم بود.

مطالب مرتبط
نظر شما