شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۸
کد خبر: ۹۱۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
همزمان با دهه فجر و در آغاز طرح جهاد مهربانی انجام شد:
معاون مردمی سازی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از آغاز طرح جهاد مهربانی و راه‌اندازی «پردیس خدمت» در ۵۰ محله محروم تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح «جهاد مهربانی» از روز شنبه ۱۶ بهمن ماه در محلات محروم مناطق ۲۲گانه شهر تهران آغاز به کار کرده است.

محمدرضا مؤذن‌زاده، معاون مردمی سازی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) درباره جهاد مهربانی گفت: قرارگاه امام رضا (ع) دو سال است که در حوزه فقرزدایی از شهر تهران فعال است. پروژه‌ای که در حال حاضر درگیر آن هستیم، طرح جهاد مهربانی است که به نذر تخصص می‌پردازد و مردم بخشی از زمانشان را به خدمت به دیگران اختصاص می‌دهند. 
 
وی افزود: ۷۱ هزار خانوار محروم در تهران را شناسایی کردیم که این خدمات را دریافت کنند و شروع کار هم با دهه مبارک فجر همزمان شده است. «پردیس‌های خدمت» در ۵۰ محله محروم تهران راه‌اندازی شده و افراد متخصصی مانند وکیل، مشاور، پزشک و... در آنها مستقر می‌شوند تا به صورت رایگان خدمت‌رسانی کنند.
 
مؤذن‌زاده تصریح کرد: به جز این موارد، در حوزه‌های آموزش، مددکاری، مشاوره حقوقی و ... نیز خدمات ارائه می‌شود. فرض کنید یک خانواده محروم درگیر یک دعوای حقوقی هستند و به وکیل نیاز دارند، اما هزینه پرداخت دستمزد او را ندارند. در اینجا وکیل جهاد مهربانی وارد می‌شود و به صورت رایگان به این خانواده کمک می‌کند.
  
وی ادامه داد: پردیس خدمت مانور اولیه طرح است که در محلات مشخص کلید می‌خورد و قرار است ادامه‌دار باشد و به محله‌های دیگر هم برود. به جز خدمات تخصصی، خدمات ساده‌تری مانند نجاری، بنایی، لوله‌کشی و... هم در دستور کارمان است. خوبی این طرح این است که خود مردم به یکدیگر کمک می‌کنند و منتظر کمک سازمان‌ها و نهادهای گوناگون نمی‌مانند. 
  
علاقه‌مندان برای عضویت در طرح جهاد مهربانی و نذر تخصصشان می‌توانند به سایت www.jahadiam.ir مراجعه کنند یا عدد ۸ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴ ارسال کنند. همچنین خانواده‌هایی که تمایل به دریافت کمک و خدمتی دارند و می‌توانند با مراجعه به خانه جهاد و ایثار در سرای محلات شهر تهران درخواست خود را ارائه کنند.
نظر شما