پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۷
کد خبر: ۹۱۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با دهه فجر رنگ و بوی انقلاب به خود گرفته‌اند.
رنگ انقلاب در نمایشگاه های پایتختبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر نمایشگاه‌هایی با آثار خوشنویسی، نقاشی و عکاسی در نگارخانه‌ها و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شده است. 
 
نمایشگاه گروهی «عکس نوشت» در نگارخانه لاله      
 
نمایشگاهی از آثار عکاسان رسانه پایگاه عکس چیلیک با عنوان «عکس نوشت» تا پایان روز یکشنبه ۲۴ بهمن برپاست.

در نمایشگاه «عکس نوشت» تعداد ۲۷ عکاس با نزدیک به یکصد قطعه عکس و متن با آثاری در اندازه‌های: ۵۰ در ۷۰ و ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر حضور خواهند یافت.

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی به این ترتیب است: عبدالرضا محسنی، سپیده سیرانی، مجید سامانیان، میترا محمدی، سعید ثابت قدم مقدم، فاطمه حجازی، ابراهیم باقرلو، اعظم حشمتی، حسین عصاری آرانی، مریم خداوردی، مهدیه زینی اسکویی، محمدرضا خرازی، سارا فیروزی، محمدرضا زارع، نسرین رستمی، جواد میرزاپور، ندا رهگذر، محمدرضا رحیمی، گل گونه نجفی، سیدایمان میری، آمنه عبادی، نیلوفر زارعی، مجتبی محسنی، سهیلا خان میرزایی، عرفانه سعیدیان، یاسمن حسین پور، مهدی سروری.

دفتر رسانه «پایگاه عکس چیلیک» پیش‌تر نیز نمایشگاه‌هایی گروهی با آثار عکاسان طبیعت، مستند و مفهومی با مضامین: گردشگری، محیط زیست و آیینی با عناوین: نگذاریم! خاطره شود…، همچو این می، اهل حرم، انتهای زمین، سوناتِ طبیعت، سبزِ سرخ، جشنواره تور عکاسی چیلیک و… برگزار کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و پنجشنبه تا ساعت ۱۶ از این نمایشگاه دیدن کنند.نگارخانه لاله در تهران، خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است و شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.

نمایشگاه «مهر انقلاب» در نگارخانه کلک خیال

همزمان با فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس «مهر انقلاب» از ۱۲ بهمن ماه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه کلک خیال برپا شده است.

نمایشگاه شامل ۲۰ تابلو از عکس‌های سیاه و سفید با موضوع روایتگری بخشی از تاریخ کشور در دهه مبارک فجر سال ۵۷ و در ابعاد ۵۰ *۷۰ است که آثار عکاسانی چون عباس ملکی، محمد صیاد، عبدالحسین پرتوی، کاوه گلستانی و... است.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.

نمایشگاه «شکوه پیروزی» در بهاران

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه پوستری با عنوان «شکوه پیروزی» از ۱۲ بهمن به مدت یک هفته در نگارخانه بهاران برپا شده است.

این نمایشگاه مجموعه آثاری در قالب پوسترهای سیاه و سفید است که موضوع آنها را وقایع انقلاب اسلامی و ورود امام خمینی (ره) تشکیل می‌دهد. 

پوسترها در ابعاد ۷۰*۵۰ و به تعداد ۳۰ عدد در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است و شماره تماس ۶۶۲۳۳۹۸۰ برای آگاهی بیشتر اعلام شده است. 

برپایی نمایشگاه عکس «انقلاب اسلامی» در نگارخانه سرو

همزمان با فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه عکس «انقلاب اسلامی» تا 21 بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان است.
در این نمایشگاه ۳۰ عکس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن سال ۵۷ به نمایش گذاشته شده است.  

مجموعه عکس‌ها گلچینی از آثار عکاسان دوران انقلاب اسلامی است که بیانگر خیزش مردم مسلمان ایران در سال ۱۳۵۷ است. این عکس‌ها می‌تواند بیانگر تمامی ابعاد و رخدادهای آن دوران باشد، ولی تلاش شده تا عکس‌های شاخص و به یادماندنی از مقاطع مهم و تاریخی جریان انقلاب اسلامی و همراه اطلاعات صحیح عکس  ها ارائه شود.  

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصرعج)، بعد از پارک ساعی، ساعی یکم مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

نمایشگاه عکس «حماسه خروش» در مترو

نمایشگاه عکس «حماسه خروش» همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایستگاه مترو شهید بهشتی برپا شده است.

این نمایشگاه به همت فرهنگسرای مترو، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کانون عکاسان ایران در معرض دید مسافران مترو قرارگرفته است. 

موضوع آثار این نمایشگاه راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن در سال‌های گذشته است. این نمایشگاه تا ۳۰ بهمن ماه در مترو گالری ایستگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 
«میثاق نور» در نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه گروهی «میثاق نور» به مناسبت ایام الله دهه فجر تا ۲۱ بهمن در نگارخانه آفرینش نقش برپاست.

این نمایشگاه گروهی به سرپرستی شیرین نوشیروان و تعدادی از هنرمندان رشته هنر دانشگاه در رشته‌های ؛ نقاشی‌خط ، نقاشی، نگارگری ، معرق ، مجسمه، صنایع دستی ، شیشه ، فیوزگلاس، آینه کاری ، پتینه ، ویترای ، سفال ، قلمزنی ، مشبک چوب ، حجم ، تیکه دوزی و...  برگزار شده‌ است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت ۹ تا ۱۹ به نشانی؛ فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق، نگارخانه آفرینش نقش مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۷۸۲۲۱۱ تماس بگیرند.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما