جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۱۳۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام شد
«طلوع» مجهزترین کتابخانه ویژه نابینایان در سطح شهر تهران، با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای خاوران افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه «طلوع» مجهزترین و بزرگترین کتابخانه ویژه نابینایان، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور و جمعی از مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای خاوران افتتاح شد.

مجهزترین کتابخانه برای نابینایان «طلوع» کرد

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه گفت: راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان برای بهره ‌برداری این قشر از امکانات فرهنگی هنری، اتفاق خوشایندی است و امیدواریم بتوانیم در مراکز و مناطق دیگر هم امکاناتی را فراهم کنیم تا انسان‌های فرهیخته‌ به واسطه ناتوانایی‌های جسمی از چرخه فرهنگ و هنر حذف نشوند. 

مجهزترین کتابخانه برای نابینایان «طلوع» کرد

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ادامه مراسم ضمن قدردانی از راه اندازی این مرکز گفت: خوشبختانه در امور فرهنگی نابینایان، گام موثری برداشته شده و امیدواریم این تلاش‌ها ادامه دار باشد. 

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمام هزینه‌های نگهداری و توسعه این کتابخانه را تامین خواهد کرد و تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا دیگر مناطق نیز بر اساس فراوانی شهروندان منطقه خود، برای رفع نیازهایشان اقدام کنند.

مجهزترین کتابخانه برای نابینایان «طلوع» کرد

در حاشیه این مراسم رضا دوستعلی رئیس فرهنگسرای خاوران درباره امکانات این مرکز گفت: این کتابخانه با بهره‌گیری از هشت هزار عنوان کتاب بریل شامل تجهیزاتی چون برجسته نگار، چاپگر بریل، پخش سیستم‌های صوتی برای مطالعه کاربران نابینا، اسکن کتاب‌های لاتین، استودیو برای ضبط کتاب‌های صوتی و... بخش قابل توجه و وسیعی از خدمات اطلاع‌رسانی را برای گروه خاص دست یافتنی و قابل استفاده می‌کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ افزود: این بخش با هدف توسعه خدمات‌رسانی فرهنگی به نابینایان در رده‌های سنی مختلف برای ارتقای فعالیت‌ها در حوزه کتابخوانی راه‌اندازی شده است.
 
دوستعلی در این جلسه گزارشی در خصوص راه اندازی بخش کودک، سالن مطالعه خواهران و سالن اجتماعات و بخش نابینایان ارائه کرد.

در حاشیه این مراسم هاتف شرار یکی از نابینایان شرکت کننده در مراسم افتتاح، ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی کتابخانه طلوع به اجرای دو قطعه موسیقی پرداخت.
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما