پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۸
کد خبر: ۹۱۳۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
یک فعال فرهنگی جشنواره فیروزه را فرصت خوبی برای تجمع ایده‌ها و پایان دادن به پراکنده کار کردن تولیدکنندگان محصولات فرهنگی دانست.
جشنواره فیروزه فرصتی برای تجمع ایده‌ها استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مجید زارع، مدیر دفتر طراحی و تولید کتاب در راستای نخستین جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه، با بیان اینکه یک محصول فرهنگی خوب، محصولی است که هم مخاطب آن را بفهمد و هم استادان فن استنباط خود را از آن داشته باشند، گفت: یکی از مشکلات ما در کشورمان و در تولید محصولات فرهنگی که با آن روبه رو هستیم وجود نواقصی در مراحل طرح، ایده و اجرا است و به نظرم باید راهکاری برای این موضوع انتخاب کرد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در تولید محصولات فرهنگی بیشتر مشکل اجرایی وجود دارد تا مشکلات سلیقه ای، تصریح کرد: باید به اصول حرفه‌ای در کار وفادار ماند و نباید برخی از رقبا شرایط حرفه‌ای کار را به هم بزنند. انجام دادن یکسری کارها و انحصار آنها بخش خصوصی را اذیت می‌کند. به عنوان مثال در حوزه نشر که خودم هم در آن فعال هستم ممکن است خمیر کردن چندین جلد کتاب برای یک ناشر با پشتوانه دولتی کار سختی نباشد اما همین کار در بخش خصوص ریسک کار و ضرر ناشر را به شدت بالا می‌برد.

زارع با اشاره به برگزاری جشنواره فیروزه و تاثیراتی که می‌تواند بر روند تولید محصولات فرهنگی داشته باشد، اظهارکرد: به شخصه اعتقادی به کارهای حمایتی و بسته‌های حمایتی ندارم اما به نظرم جشنواره فیروزه می‌تواند مشکل پراکنده کار کردن تولیدکنندگان محصولات فرهنگی را رفع و کاری کند که ما کنار هم جمع شویم و با هم کار کنیم.

مدیر دفتر طراحی و تولید کتاب، با بیان اینکه کار خوب نیازی به حمایت نداشته و خود به خود و دیر یا زود دیده می‌شود، ادامه داد: مهم‌ترین حمایتی که نهادهای دولتی می‌توانند از بخش خصوصی و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی داشته باشند سفارش کار است و به نظرم اینکه بخواهیم مجموعه‌ها را فقط دور خودمان جمع کنیم و سیاستگذاری‌های مناسب برای این اجماع نداشته باشیم، نتیجه‌اش به خطا رفتن مسیر است.

وی نگاه سطحی و حمایت‌های سلیقه‌ای را آفت نظام تولید محصولات فرهنگی دانست و افزود: باید قواعد حرفه ای کار رعایت شود و به این اصول وفادار ماند.
نظر شما