پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۴
کد خبر: ۹۱۳۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
در برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» فرهنگسرای رسانه
برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی این هفته به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر به بحث و گفت‌وگو درباره کتاب «زمستان سبز»‌ نوشته نورا حق‌پرست می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» را با بحث و گفت‌وگو پیرامون کتاب «زمستان سبز» نوشته نورا حق‌پرست برگزار می‌کند. این برنامه چهارشنبه ۲۰ بهمن با حضور نویسنده کتاب و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی و با همراهی رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان در فروشگاه کتاب داستان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، برگزار می‌شود.

«زمستان سبز» حاوی خاطراتی از حضور راوی در تظاهرات و فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی در پیش از انقلاب است. «لیلا» فعالیت‌های خود علیه رژیم را از تابستان ۱۳۵۷ آغاز می‌کند، زمانی که نخستین زمزمه‌های حضور جدی مردم در خیابان‌ها شنیده می‌شود و این فعالیت‌ها تا پیروزی انقلاب ادامه می‌یابد. در خلال فعالیت‌های سیاسی لیلا، نحوه ارتباط او با خواهر و برادر و نیز دوستان و همسایگانش به تصویر کشیده می‌شود. این رمان یکی از داستان‌های مجموعه حاضر است که به حضور نوجوانان به ویژه دختران در فضای پیش از انقلاب اشاره دارد.
 
«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از برنامه‌های ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است که هر دو هفته یک بار چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فروشگاه کتاب داستان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

در این برنامه در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد داده می‌شود. نوجوانان در طول دو هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.
 

نظر شما