جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۴
کد خبر: ۹۱۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای طرح مشاوره حقوقی و قضایی رایگان در دهه فجر و در تمامی فرهنگسراها، خانه فرهنگ‌های منتخب و ۱۵ ایستگاه مترو خبر داد.
مشاوره حقوقی و قضایی رایگان برای شهروندان در فرهنگسراهای پایتخت / یا استقبال ۵۰ هزار نفری شهروندان از طرح مشاوره حقوقی و قضایی رایگانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اشاره به طرح مشاوره حقوقی و قضایی رایگان برای شهروندان گفت: سال گذشته در دهه مبارک فجر با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان بسیج حقوقدانان مشاوره حقوقی و قضایی رایگان در فرهنگسراهای پایتخت برگزار شد و استقبال خوبی در این زمینه از سوی شهروندان صورت گرفت. از آنجا که مشاوره حقوقی امری ضروری برای خانواده‌هاست، تصمیم بر آن شد که این کار امسال نیز با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان بسیج حقوقدانان انجام شود.
 
ناصری‌پور با بیان اینکه مشاوره حقوقی و قضایی رایگان برای شهروندان در تمامی فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ منتخب و ۱۵ ایستگاه مترو اجرا می‌شود، ادامه داد: این مشاوره‌ها با حضور وکلای صاحب تجربه که عموما قضات بازنشسته و بسیار با تجربه هستند، از ۱۶ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۲۱ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. تا‌کنون استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها صورت گرفته و امیدواریم این برنامه تبدیل به برنامه‌ای منظم در همه فرهنگسراها شود.
 
مشاور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه حداقل ۵۰ هزار نفر از شهروندان تا پایان این طرح از آن بهره خواهند برد، ادامه داد: لازم است که موضوع مشاوره‌های حقوقی و قضایی در سبد دانش عمومی خانواده‌ها قرار بگیرد. در تلاش هستیم تا برای هر خانواده یک مشاور حقوقی با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان بسیج حقوقدانان معرفی کنیم تا در هر زمانی که خانواده‌ها نیاز به مشاوره داشتند از این مشاوره حقوقی بهره ببرند و کمتر شاهد تشکیل پرونده‌هایی باشیم که به اشتباه در قوه قضاییه تشکیل شده است.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما