پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۴
کد خبر: ۹۱۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه ولایت فقیه در دوران انقلاب به ما عزت داد گفت: این عزت باعث شد با راهنمایی، جهت‌دهی و ایجاد انگیزه در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پیروز شویم که عزت مردم ایران را نیز به همراه داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله نشست‌های «روز روشنایی» همزمان با دهه فجر و با موضوع «تبیین نقش ولایت فقیه در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی»، با حضور حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، ابراهیم حاجی محمدزاده مدرس و پژوهشگر حوزه اندیشه حضرت امام (ره)، عضو شورای فرماندهی سپاه، مؤسس دفتر سیاسی سپاه، فرماندهان بسیج و ائمه جماعات، چهارشنبه ۲۰ بهمن ساعت ۱۵ در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
 
حجت الاسلام ماندگاری در ابتدا با اشاره به ولایت فقیه گفت: نقش و موضوع ولایت فقیه خیلی واضح، ساده و روان است. همچون نقش مربی ورزشی که کاملا مشخص است. او بین بازیکنان انسجام و هماهنگی برقرار می‌کند، به بازیکنان جهت می‌دهد و به تیم هویت می بخشد یا کارگردان یک فیلمی که به همین شکل نظارت و کارگردانی بازی ها، بررسی فیلمانه، جمع کردن یک تیم کاری و.. را بر عهده دارد. به همین شکل زندگی و بحران‌های سیاسی،اجتماعی، اقتصادی و... که ما درگیر آن هستیم نیاز به یک مربی یا همان ولایت فقیه دارد.
 
وی افزود: در تیم ورزشی، هنری و... کسی  به نقش مربی و راهنما اعتراض نمی کند که ما آقا بالاسر نمی خواهیم. اما در بحث ولایت فقیه که خدا مشخص کرده است، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که ما آقا بالاسر نمی خواهیم. ولایت یعنی راهنما، آموزگار. ولایت یک امر عقلی و عرفی است و به خاطر نور هدایتی که خدا به او اعطا کرده است، برای ما حکم دیده‌بان و کسی که مسیر را می‌شناسد به حساب می آید.
 
 حجت الاسلام ماندگاری ولایت فقیه را یک امر ضروری دانست و گفت: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و برخورد با فتنه نیاز به یک نقش مدیریتی و یک راهنما به نام ولایت فقیه داشت. ولایت فقیه نقش انگیزه سازی، جهت بخشی و هویت دهی را دارد.
 
وی بیان کرد: ولایت فقیه در دوران انقلاب به ما عزت داد و این عزت باعث شد با راهنمایی، جهت دهی، انگیزه در انقلاب اسلامی پیروز شویم. به همین شکل در دوران دفاع مقدس نتیجه خوبی برایمان رقم خورد که عزت ملت ایران را به همراه داشت. در آیه ۵۵ سوره نور هم خدا می فرماید: ولایت مایه امنیت شماست.
 
حجت الاسلام ماندگاری گفت: هر انسان عاقلی وقتی در مسئه ای جاهل است به متخصص رجوع می کند. اما ماجرای ما این است که وقتی با یک دکتر مواجه می‌شویم همه او را به عنوان متخصص قبول می کنیم اما مظلومیت روحانیت و ولایت فقیه این است که  دکتر و مهندس را بعد از ده سال و ۴ سال درس خواندن به عنوان یک متخصص قبول داریم اما روحانیت و ولایت فقیه را حتی بعد از ۷۰ سال به عنوان کارشناس قبول نداریم. ولایت فقیه یعنی کسی که متخصص قرآن، کلام محمد و آل محمد، فقه، دین باشد و تمام کسانی که در این جایگاه قرار می‌گیرند ده‌ها سال تلاش کرده اند.
 
وی افزود: از همان اول امام متخصص گونه رفتار کرد و دستش را گذاشت روی غده سرطانی که ظاهرا شاه بود ولی ریشه اصلی آن آمریکا بود. امام به مردم جرات داد و ایرانی که سرطان گرفته بود را درمان کرد.  امام (ره) در ابتدا با غده سرطانی مبارزه را شروع کرد. به مردم امید داد و آنها را به خدا وصل کرد. امام در دفاع مقدس هم که متخصصانه رفتار کرد، به مردم نگفت بروید از ایران و ناموستان دفاع کنید بلکه او گفت بروید از اسلام دفاع کنید و همین موضوع هشت سال دفاع را مقدس کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امام دیروز و امروز، مردم را در برابر فتنه‌ها هوشیار کردند،‌ گفت: امام امروز در فتنه برجام و ۸۸ اول مردم را دشمن شناس کرد، بعد از ان وحدت ملی درست کرد و در آخر نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرد.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان گفت: ولایت فقیه به ما امنیت می دهد و روند پیشرفت ما را تند و سریع می کند.

در ادامه مراسم ابراهیم محمدزاده بخش هایی از جلد ۲۱ کتاب صحیفه نور را برای حاضران خواند. او اشاره کرد امام خطاب حرف‌هایش با مسئولان است زیرا آنها باید آگاه باشند وگرنه مردم که خودشان را در انقلاب و دفاع مقدس اثبات کرده اند.
وی افزود: مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست و مسئولیت ولایت فقیه آن است که انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی امام زمان وصل کند.
مطالب مرتبط
نظر شما