سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۱۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
آیین اختتامیه دومین جشنواره دستاوردهای کانونی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز با حضور معاون فرهنگی این سازمان در فرهنگسرای شفق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری پور در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و تقارن آن با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در راستای سیاست هایی که در موضوع فرهنگ مطرح است غالبا با دو رویکرد مواجهیم، فرهنگی که در اختیار حکومت ها باشد و ابزار و لوازم آن در راستای تثبیت و تایید نظام است، در مقابل می توان گفت این مبانی و پدیده های فرهنگی اجتماعی است که حکومت ها را تشکیل می دهد و می تواند برای آنها مضر و مفید باشد.
 
وی افزود: اما در دین مبین اسلام اینگونه نیست، اسلام نه علاقه دارد فرهنگ در اختیار حکومت باشد و نه بالعکس، بلکه ریشه های فرهنگ را در مبانی اعتقادی می داند. زیربنای فرهنگ هم در اسلام اخلاق است. برای همین هم از صدر اسلام تا کنون بر آن تاکید بسیاری شده است.
 
ناصری پور به فعالیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان پایه گذار واگذاری امورات فرهنگی هنری به دست مردم اشاره کرد و ادامه داد: در طول 18 ماه گذشته این اتفاق سرعت بیشتر و بهتری گرفته است که امیدواریم ادامه یابد و مساله فرهنگ در شهر تهران به دست خود مردم باشد هر چند که این مساله می تواند ضررهای فراوانی نیز به دنبال داشته باشد.
 
 وی به جریان نفوذ فرهنگی و خطرات آن اشاره کرد و گفت: در نظام واره فیلم و سینما جشنواره فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادها مطرح است. در حالیکه در جشنواره امسال شاهد هستیم که یک عده به عنوان داور که همه دو تابعیتی هستند با نگاه غربی به فیلم های ارزشی اعتبار نمی دهند. البته در کنار بی اخلاقی هایی هم که موجود است این رفتار باز هم غلط است.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تعدد کافه ها در شهر تهران را از خطرات فرهنگی در پایتخت عنوان کرد و گفت: 60 تا 70 درصد این کافه ها که به صورت قارچ وار در حال رشدند در ابتدا با خط دهی و برنامه ریزی خاص وارد حوزه کتاب و نشریه می شوند و روی روابط خانوادگی، بلوغ فکری، آداب و رسوم و حتی تغذیه و سلامت روانی جامعه کار می کنند.
 
وی تصریح کرد: البته در حال حاضر قاطبه مردم بصیر و آگاهند و فردا در راهپیمایی 22 بهمن این امر را به جهانیان ثابت خواهند کرد. با این حال هرجا دقت نکنیم ضرر می کنیم.
 
ناصری پور حمایت از جریان های فرهنگی خودجوش، راه اندازی کانون های مردمی در جهت این جریان ها و تقویت جبهه فرهنگ و ولایت را از مهم ترین وظایف مرکز مشارکت های سازمان فرهنگی هنری نام برد و ادامه داد: قلم، اندیشه و کار فرهنگی و انقلابی اگر مقتضیات زمان را نداند استعدادهایش هدر می رود. فضای مجازی یکی از این ابزارهاست و کانون ها باید با استفاده از این ابزار در تراز شهر تهران با تمام توان پای کار بیایند. مرکز مشارکت ها نقطه وصل مردم و سازمان است و مادامیکه از امکانات و ابزاری مانند فضای مجازی استفاده کند می تواند وظایف خود را به نحو احسن به انجام برساند. 
 
در پایان این مراسم اسامی برگزیدگان به این شرح اعلام شد:

منطقه 4، فرهنگسرای اشراق، کانون رادیو اشراق، ساناز خرم دل، همینگل باقرزاده، راضیه حاذقی و مرتضی پرنیان
منطقه 9، فرهنگسرای رویش، کانون هنرهای تجسمی کیمیا، مصطفی رحمانی
منطقه 13، فرهنگسرای امید، کانون نقاشان پشت شیشه، محسن بنی اسدی
منطقه 13، فرهنگسرای امید، کانون جهاندیدگان آواهای ماندگار، پروین عابدین
منطقه 7، فرهنگسرای اندیشه، کانون یاران قلم، داریوش یزدان پرست
منطقه 2، فرهنگسرای ابن سینا، کانون ایران بزرگ، رامین فصاحت
منطقه 16، فرهنگسرای بهمن، کانون قرآن، سیده سعیده صفوی 
فرهنگسرای رضوان، کانون خادم الشهدا، فرشته رضایی
منطقه 5، فرهنگسرای فردوس، کانون بانوان فردوس، فروغ اکبرزاده
منطقه 18، فرهنگسرای خاتم، کانون بانوان خاتم، لیلا صالحی
منطقه 15، فرهنگسرای خاوران، کانون زیست بیو تکنولوژی آوا، نوید درویش
منطقه 6، فرهنگسرای شفق، کانون طب سنتی شفق، مژده ارجمندی
منطقه 6، فرهنگسرای شفق، کانون کوهنوردی و گردشگری شفق، مهدی اصلانی
منطقه 20، فرهنگسرای ولا، کانون نجوم آسمان نیلگون، سمانی شمیاتی
منطقه 8، فرهنگسرای گلستان، کانون کارآفرینان خلاق، زهره اعظمی
منطقه 9، فرهنگسرای کار، کانون کارآفرینی ، فرزانه الماسیان

نظر شما