جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۹
کد خبر: ۹۱۴۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
مجموعه شعر «خداوند فقط نامه‌های عاشقانه را جواب می‌دهد» اثر نزار قبانی با ترجمه اصغر علی‌کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن در نشست انجمن ادبی ققنوس مجتمع فرهنگی هنری نور نقد و بررسی می‌شود.
نقد و بررسی مجموعه شعر «خداوند فقط نامه‌های عاشقانه را جواب می‌دهد»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران، نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «خداوند فقط نامه‌های عاشقانه را جواب می‌دهد» دوشنبه ۲۵ بهمن‌ ساعت ۱۶با حضور مینا آقازاده، مجتبی حدیدی، امید بیگدلی و بهمن بنی‌هاشمی در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.
 
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «هر گاه تو را می‌‌بوسم/ پس از جدایی طولانی/ احساس می‌کنم/ نامه عاشقانه‌ای دستپاچه/ در صندوق سرخ پست انداختم.»
 
در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب به قلم نزار قبانی آمده است: «این نامه‌هایی که منتشر می‌کنم همه آن چیزی است که از گرد و غبار عشق پیشین و غبار معشوقه‌هایم به جا مانده است. قبول ندارم که با نشر این عاشقانه‌ها به معشوقه‌هایم خیانت کرده و یا خدشه‌ای به عفت و خوش‌نامی هیچ یک از آن‌ها وارد کرده‌ام.
من شاعری هستم که مانند هر مرد دیگری میراث عاشقانه‌ای دارد که از آن خجالت نمی‌کشد و مجموعه‌ای نامه عاشقانه از آن نگه داشته که جرات ندارد همه‌شان را در آتش بسوزاند...
 
این نامه‌ها همه آن چیزی است که گرد و غبار عشق من باقی مانده ... و از غبار معشوقه‌هایم به این خاطر آن‌ها را منتشر می‌کنم که معتقدم عشق یک هنرمند تنها عشق خودش نیست و عشقی برای همه جهان است و نامه‌هایی که برای معشوقه‌اش می‌نویسد برای تمام زن‌های جهان نوشته می‌شوند.»
 
این کتاب که از ۵۰ شعر کوتاه و بلند تشکیل شده است، همگی نامه‌هایی هستند که طعنه به شعر می‌زنند و قبانی شاعرانه‌ترین آن‌ها را از میان نامه‌های بسیار انتخاب کرده است.
 
در برنامه دوشنبه ۲۵بهمن‌ انجمن ادبی ققنوس شاعران و میهمانان ویژه‌ای همچون سهیل محمودی، علیرضا راهب، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، حسن اسدی شبدیز، آنا لمسو، رویا ابراهیمی، مهدی موسوی میرکلایی، محسن انشایی، محسن محمدی، محمدتقی قشقایی، شهره سادات حقدوست، الهه کاشانی، امید چاوشی، سمانه ارجمندی، پیمان الوند، سید حسین ابراهیمی، ارغوان جهانگیری، فاطمه رمضان‌نیا، سارا کاظمی، صابر سعدی‌پور، مهدی صدیقی، صادق چوگانی و اعضای انجمن ادبی ققنوس حضور خواهند داشت.
 
سلسله نشست‌های انجمن ادبی ققنوس دوشنبه‌های هر دو هفته یک‌بار با برنامه‌های شعرخوانی، نقد و بررسی اشعار، بررسی رویدادهای فرهنگی، مرور و بررسی ادبیات کهن و معرفی شاعران نامی کشور در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.
 
علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44088707تماس بگیرند.
نظر شما