جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۵
کد خبر: ۹۱۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
حسین محب اهری درباره افتتاح پردیس تئاتر تهران عنوان کرد:
بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون افتتاح پردیس تئاتر تهران را در فرهنگ‌سازی و راهنمایی افراد به اندیشیدن مؤثر دانست و گفت: افزایش ظرفیت صندلی های تئاتر باعث می شود ناهنجاری های اجتماعی کاسته شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با ۱۰ سالن نمایش روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد. حسین محب اهری، بازیگر پیشکسوت درباره این مجموعه و اهمیت آن عنوان کرد: مطمئناً راه‌اندازی پردیس تئاتر تهران نقش فرهنگ‌سازی و راهنمایی افراد به اندیشیدن دارد. وظیفه اصلی آدم‌ها چیست؟ فقط خوردن و خواب است؟ نه. وظیفه دولت‌ها و شهرداری‌ها این است که جاهایی را که به اندیشیدن مربوط می‌شود، فراهم کنند. افراد اقتصادی دارند کار خودشان را انجام می‌دهند و افراد فرهنگی هستند که باید در این زمینه‌ها فعالیت کنند. 

وی ادامه داد: یک انسان به جز خوردن و خوابیدن و داشتن رفاه، مسئله مهم‌تری دارد. اینکه از این دنیا چه می‌خواهیم و برای چه به دنیا آمده‌ایم. فقط برای اینکه یک زمین بخریم و خانه بسازیم؟ فقط برای خوردن و خوابیدن است؟ اینطور نیست. تفاوت ما با حیوان‌ها در اندیشه است و هر چه در این زمینه فعالیت شود و جاهایی برای آن بسازیم، انسان به مسیر تفکر و اندیشه می‌رود. چه چیزی از این بهتر است؟
 
محب اهری درباره سیاست‌گذاری این مرکز فرهنگی گفت: مسئولان پردیس تئاتر تهران باید اینجا را پر از فعالیت فرهنگی هنری کنند. ساختمان یک بخش قضیه است، اما تمام آن نیست و فعالیت مستمر در آن اهمیت زیادی دارد. اینکه گروه‌های تئاتر در اینجا مشغول کار باشند و نمایشگاه‌های هنری برپا شود و جلساتی داشته باشند که درباره نمایش‌ها صحبت کنند، مهم‌ترین مسائل است. یک فضای شاداب که در ضمن آن اندیشیدن هم حاصل شود و تقابل هنرمند با تماشاگر اتفاق بیفتد. اینهاست که باعث می‌شود افراد جامعه از ناهنجاری‌ها دور شوند. 

وی افزود: مطمئناً کسی که کارش تئاتر دیدن است، در خیابان عربده نمی‌کشد و وقتی مخاطب زیاد شود، در وضعیت ایدئال دیگر احتیاجی به زندان نیست. چرا که همه آدم‌ها می‌دانند قانون چیست و چه کارهایی باید بکنند. چون قانون را انسان‌ها با شعورشان می‌نویسند و اگر شعور وجود داشته باشد، دیگر احتیاجی نیست که در قانون بنویسند اگر چاقو چطور باشد، چه جریمه‌ای باید در نظر گرفت و... اینها مال انسان فرهیخته نیست.

پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با داشتن ۱۰ سالن نمایشی و امکانات مختلف برای فعالیت گروه‌های نمایشی در اتوبان امام علی جنوبی، محلاتی شرقی، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی واقع شده است.
 
این مرکز این روزها با اجرای نمایش «من» به کارگردانی فرهاد تجویدی، نمایش «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب، نمایش «تاج عروس خاله و خروس» به کارگردانی احمد سلیمانی، نمایش «روزگار یک سگ» به کارگردانی مهدی قلعه و نمایش «ریحانه» به کارگردانی سیروس همتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطالب مرتبط
نظر شما