جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۹۱۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
در یازدهمین نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» فرهنگسرای رسانه
یازدهمین نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» با حضور سید مهدی شجاعی، نویسنده کتاب «پدر، عشق و پسر» چهارشنبه ۲۷ بهمن در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یازدهمین نشست «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» با حضور سید مهدی شجاعی، نویسنده کتاب «پدر، عشق و پسر» چهارشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۱۶ در فروشگاه کتاب داستان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.
 
«کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» از برنامه‌های ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است که هر دو هفته یک بار با همراهی رضوان خرمیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

در این برنامه در هر جلسه یک کتاب برای مطالعه به نوجوانان پیشنهاد می‌شود. نوجوانان در طول دو هفته کتاب را تهیه و مطالعه می‌کنند، سپس در برنامه «کتابخوانی دسته‌جمعی نوجوانان» که با حضور نویسنده یا مترجم کتاب برگزار می‌شود، نظرات و پرسش‌هایشان را درباره اثر خوانده شده مطرح می‌کنند.
 
کتاب «پدر، عشق و پسر» اثری دیگر از سید مهدی شجاعی است که در آن فرازهایی از زندگی حضرت علی اکبر (ع) به تصویر کشیده می‌شود. وقایع از زاویه اول شخص و از زبان اسب آن حضرت «عقاب» روایت می‌شود و مخاطب راوی در داستان، لیلی بنت ابی‌مرّه مادر گرامی حضرت علی اکبر (ع) است.
 
  
فصول کتاب با عنوان «مجلس» نامگذاری شده و متشکل از ۱۰ داستان است که در هر مجلس، عقاب با زبانی عاطفی و دلنشین صحنه‌ای از زندگی حضرت علی اکبر (ع) را روایت می‌کند و مجالس پایانی به شهادت حضرتش در کربلا اختصاص دارد. هر برش از زندگی حضرت که در مجالس ده‌گانه نمایانده می‌شود، در انتهای هر مجلس به گونه‌ای به واقعه کربلا مربوط و منتسب می‌شود و بدین ترتیب تمام مجالس رنگ عاشورایی خود را حفظ می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند.  
 

نظر شما