پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۳
کد خبر: ۹۱۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
آیین سنتی سمنو پزان در ایام فاطمیه، در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.
دانه‌های طلایی گندم بر سر سفره نذر عاشقی فرهنگسرای معرفت
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین مردمی نذر عاشقی که به مراسم کهن سمنوپزی اختصاص یافته مردم غرب تهران را برای دومین بار به میهمانی سنتی کهن آیینی دعوت می کند.

 این آیین که در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود، علاوه بر پخت حدود هزار کیلو سمنو، روش کاملا سنتی، آیین‌های عزاداری فاطمیه مانند قرائت زیارت حضرت زهرا (س) ، دعای توسل  و حدیث کساء در تاریخ ۲۴ بهمن ماه و زیارت عاشورا ساعت ۸ در تاریخ ۲۵ بهمن ماه و هم چنین قرائت هزاره سوره حمد برای شفای بیماران به همراه عزاداری حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) در محل پخت سمنو برگزارمی‌شود.

برای پخت سمنو از مراحل آغازین آن تا زمانی که پخته شود می توان عشق و علاقه به خاندان اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) را مشاهده کرد زیرا این نذری است برای رفع گرفتاری، برآورده شدن حاجات و غذایی است که در میان خانواده‌های این دیار کهن دارای جایگاه و تقدس خاصی است.

تمامی هزینه‌های این آیین توسط نیکوکاران مردمی تامین شده و سمنوهای پخته شده به صورت نذری از ساعت ۹ صبح روز ۲۵ بهمن ماه در میان شهروندان توزیع می‌شود .

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند تا روز دوشنبه به فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار آیت الله کاشانی، میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیر گذر همت مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۳۱۹۳۰۴ تماس بگیرید.



نظر شما