پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۶
کد خبر: ۹۱۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
در نگارخانه سرو گشایش می‌یابد
نمایشگاه «مینیاتور ایرانی» با نگاهی به آثار مریم سلطانی، عصر جمعه ۲۹ بهمن ساعت ۱۶در نگارخانه سرو افتتاح می‌شود.
نمایشگاه «مینیاتور ایرانی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نمایشگاه «مینیاتور ایرانی» با ۳۰ اثر در ابعاد ۵۰*۷۰ و ۵۰*۳۵ در سبک‌های سنتی، مدرن و گل و مرغ حاصل تلاش هنرمند در همگامی این هنر با فرهنگ و ادبیات ناب ایرانی است.

 مریم سلطانی هنرآموخته نگارگری از موسسه کمال الملک وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن خوشنویسان ایران سال، کسب مهارت در سطوح پیشرفته نگارگری زیر نظر استادان فن و فارغ التحصیل کارشناسی صنایع دستی(گرایش نگارگری) موسسه آموزش عالی سوره تهران در سال ۸۵ است. طراحی و اجرای تابلوهای نگارگری در سبک های اصفهان، تبریز، هرات، مدرن، سفید قلم، گل و مرغ و تذهیب، شرکت در نمایشگاه های روز جهانی صنایع دستی دانشگاه سوره، کانون های فرهنگی هنری دانشجویی کشور و شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی سال از جمله فعالیت‌های وی است.

 مریم سلطانی مینیاتوریست، مدرس دانشگاه، پژوهشگر و صنعتگر سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی با ۲۰ سال سابقه در این رشته علاوه بر تولید تابلوهای مینیاتور و برگزاری چندین نمایشگاه ، به تعلیم و تربیت هنرجویان و دانشجویان این رشته نیز اهتمام می ورزد و همچنین با ارائه مقالات علمی پژوهشی گامی در جهت ارتقا دانش علمی و عملی این رشته اصیل ایرانی برداشته‌اند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۳۰ بهمن تا ۵ اسفند از ساعت ۹تا ۱۸ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، بعد از پارک ساعی، ساعی یکم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88881879 تماس بگیرند.

نظر شما