جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۲
کد خبر: ۹۱۴۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
آیین گشایش نمایشگاه گروهی آثار استادان خوشنویسی معاصر ایران به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نجات در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
نمایشگاه گروهی آثار استادان خوشنویسی گشایش می‌یابدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در آیین گشایش نمایشگاه گروهی آثار استادان خوشنویسی که از ساعت ۱۴ روز پنج شنبه ۲۹ بهمن با مشارکت انجمن خوشنویسان ایران در تالار مبارک این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

در این آیین استاد غلامرضا امیرخانی چهره ماندگار خوشنویسی ایران، استاد علی شیرازی از استادان برجسته نستعلیق، محمدحسن طالبیان معاون میراث ‌فرهنگی، سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری، محمدحسین ساکت مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از علاقه مندان به هنر خوشنویسی حضور خواهند داشت.

سخنرانی استاد غلامرضا امیرخانی، استاد علی شیرازی، محمد حسن طالبیان و اجرای موسیقی سنتی در کنار رونمایی از پرچم انجمن خوشنویسان ایران از جمله بخش‌های اصلی این برنامه است.

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسان معاصر ایران با نمایش بیش از ۱۲۰ اثر از ۲۰ نفر از استادان و فوق ممتازان انجمن خوشنویسان ایران در سبک‌های نستعلیق، شکسته، نسخ، کتابت، ثلث و ... در نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

تکریم و ترویج هنر خوشنویسی به عنوان هنر اصیل ایرانی و شناسایی و معرفی آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است که تا چهارم اسفند در نگارخانه نخستین فرهنگسرای پایتخت دایر است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در ساعات اداری به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.
نظر شما