پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۳
کد خبر: ۹۱۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار شد و حامد طراحی تبریزی مدیر پیشین امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ را به عهده گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه با حضور مدیران ستادی و مناطق سازمان فرهنگی هنری در فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار شد. 

در این مراسم اکبر بختیاری به دلیل زحماتش در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ تکریم شد و حامد طراحی که مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را به عهده داشت، به مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ منصوب شد. 

آیین تکریم و معارفه مدیران فرهنگی هنری مترو و منطقه ۱۸ برگزار شد

افزایش ۷۳ درصدی فعالیت‌های قرآنی در سه سال

اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری پیشین منطقه ۱۸ در این آیین گفت: این منطقه، منطقه نخبگان قرآنی است، منطقه شهدای مدافع حرم و منطقه‌ای که مردم آن با وجود همه تنگناها و محدودیت‌ها، همیشه برای کارهای فرهنگی و هنری پیش قدم بود.

وی با اشاره به اینکه دقیقاً سه سال از حضورش در این منطقه می‌گذرد گفت: از زمانی که من مدیریت این منطقه را در دست گرفتم با تلاش همکارانم و بر اساس سیاست‌های سازمان برای الحاق کتابخانه‌ها، سه کتابخانه ۱۵ خرداد، شهدای محله بهداشت و نرگس به مجموعه مدیریت منطقه ۱۸ اضافه شد، تعداد خانه‌های فرهنگ مشارکتی افزایش یافت، نگار گذر دائمی در خانه فرهنگ امام علی (ع) برپا شد و فروشگاه محصولات قرآنی در کانون مختار سلیمانی افتتاح شد. علاوه بر این بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کار عمرانی برای بازسازی مراکز فرهنگی هنری منطقه تخصیص داده شد.

بختیاری درباره فعالیت‌های منطقه اضافه کرد: اکنون ۱۳ کانون فعال در این منطقه حضور دارند، پس از رایگان شدن کلاس‌های قرآنی، فعالیت در این کلاس‌ها ۷۳ درصد افزایش یافت و اکنون ۱۲ هزار و ۷۶۱ نفر مخاطب قرآنی داریم و همین‌طور در دیگر فعالیت‌های فرهنگی از جمله کودک و نوجوان، مطالعه و ... رشد مخاطب داشتیم.

آیین تکریم و معارفه مدیران فرهنگی هنری مترو و منطقه ۱۸ برگزار شد

جوانگرایی باعث ارتقای سازمان فرهنگی هنری است

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور دیگر سخنران این مراسم بود. وی درباره تحولات این روزهای سازمان فرهنگی هنری گفت: تغییر اگر در مسیر تکامل اتفاق بیافتد یکی از مهم‌ترین ابزارهای یک مدیر برای پویا شدن مجموعه خودش است.

وی با اشاره به جوان‌گرایی در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خوشحالم که رییس سازمان این روحیه خود را حفظ کرده است و به جوان‌ها میدان می‌دهد. حامد طراحی جوان پر انرژی، کوشا، خلاق و ولایی است و این ارتقا می‌تواند انگیزه‌ای برای دیگر جوانان فعال و خلاق باشد که بدانند تلاششان از چشم رییس سازمان دور نمی‌ماند و این امر موجب ارتقای سازمان است.

معاون فرهنگی سازمان در پایان سخنان خود گفت: منطقه ۱۸ با مدیریت اکبر بختیاری یکی از فعال‌ترین مناطق در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بود و تلاش‌های مدیر پیشین این مجموعه بر کسی پوشیده نیست، امیدواریم حامد طراحی هم همان مسیر را ادامه دهد.

آیین تکریم و معارفه مدیران فرهنگی هنری مترو و منطقه ۱۸ برگزار شد

همه کار باید هنر و همه محتوا باید فرهنگ باشد

رییس سازمان فرهنگی هنری نیز در این آیین گفت: اعتقاد و تاکید مقام معظم رهبری این است که فرهنگ در همه موضوعات اولویت کشور، انقلاب و نظام است. در همه زمینه‌ها اول باید فرهنگ درست شود. زیربنای همه امور فرهنگ است اما ابزاری که برای معارفه خود می‌خواهد «هنر» است. جامعه به فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی و همه جلوه‌های دیگر هنری نیازمند است. سازمان فرهنگی هنری هم به اندازه خود در این زمینه‌ها فعال است. از تولید فیلم‌های فاخر تا برگزاری جشنواره‌های موسیقی مختلف. همه کار باید هنر و همه محتوا باید فرهنگ باشد. هرکجا اشکالی هست، باید آن را در فرهنگ جست‌وجو کرد. یک فرهنگسرا هم باید آمیزه‌ای از هنر و فرهنگ باشد که خوشبختانه فرهنگسرای خاتم (ص) و دیگر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ این گونه‌اند.

صلاحی در ادامه درباره مدیر فرهنگی هنری این منطقه گفت: حامد طراحی جوان کوشایی است که من او را از فعالیت‌های متفاوتش در سازمان فرهنگی هنری شناختم. جوانان کوشا و خلاق سرمایه‌های سازمان هستند و باید قدرشان را با تشویق و توجه بدانیم. امیدوارم انرژی او با حضور در این منطقه چند برابر شود. اکبر بختیاری هم از جمله مدیرانی بود که در ارزشیابی‌ها همیشه بالاترین رتبه‌ها را می‌آورد. از زحمات او در این منطقه تشکر می‌کنم و از توان او در مناطق دیگر سازمان استفاده خواهیم کرد.

آیین تکریم و معارفه مدیران فرهنگی هنری مترو و منطقه ۱۸ برگزار شد

در ادامه حامد طراحی با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری و معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۸ حکم مدیریت خود را دریافت کرد.
 
طراحی در پایان این آیین با تشکر از رییس و معاون فرهنگی سازمان گفت: جوان بودن علاوه بر همه فاکتورهای خوبی که دارد، به دلیل بی‌تجربگی‌ها حتماً که کج‌روی‌هایی هم دارد که در همه این مدت برادرانه به من گوشزد شده است و من از بابت تمام آنها عذرخواهم. امیدوارم ادامه دهنده فعالیت‌های مدیر با تجربه و کاردانی چون اکبر بختیاری در این منطقه باشم.

مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما