جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۱۴۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
در افتتاحیه برنامه «حدیث اشک» مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در میدان امام حسین (ع) ویژه‌برنامه «حدیث اشک» با موضوع شهادت حضرت فاطمه (س) را افتتاح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه ۲۷ بهمن با حضور محمود صلاحی، رییس و حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سید علیرضا فاطمیان‌پور، دبیر ستاد فاطمیه و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در میدان امام حسین (ع) افتتاح شد. این برنامه‌ها که «حدیث اشک» نام دارد، شامل نمایشگاه فرهنگی مذهبی «کوچه بنی‌هاشم»، نمایشگاه «یاس فاطمی»، اجرای تعزیه شهادت حضرت فاطمه (س) و... است. 
 
محمود صلاحی پس از بازدید از این نمایشگاه با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در مجالس و محافل مذهبی ذکر فضیلت‌های حضرت زهرا (س) زیاد انجام شده، ولی هنوز خیلی جای کار دارد. ایشان نه فقط برای شیعیان، بلکه برای جهانیان الگوی انسانی هستند. همان طور که پیامبران دیگر هم پیامبر ما هستند و آنها را قبول داریم. متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم حضرت زهرا (س) را خوب معرفی کنیم. 

وی ادامه داد: باید برای همه ائمه و معصومین به خوبی کار کنیم، ولی شخصاً فکر می‌کنم هیچ کاری ارزشمندتر از کار برای حضرت زهرا (س) نیست. کار که برای ایشان باشد، اجر متفاوتی نیز خواهد داشت. مقام حضرت زهرا (س) این است که پیامبر خودش را مدیون محبت‌های ایشان می‌داند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نمایشگاه «کوچه بنی‌هاشم» عنوان کرد: در سازمان فرهنگی هنری قالب‌های هنری و محتوای فرهنگی داریم که یکی از جلوه‌های آن این نمایشگاه است. در این مجموعه تلاش خوبی شده که فضای مدینه آن زمان بازسازی شود. وقتی انسان در فضا قرار می‌گیرد، آن شرایط برایش تداعی می‌شود.  
 
وی اضافه کرد: برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای میدان امام حسین (ع) از ابتدا این بود که میدانی آیینی باشد و با همین رویکرد هم بود که تعزیه رواج بسیار خوبی در آن پیدا کرده است. از کسانی که این فضا را آماده کرده‌اند، تشکر می‌کنم که تلاش خیلی خوبی انجام دادند. چنین کارهایی مردمی است و مانند عزای امام حسین (ع) داوطلبانه پیش می‌رود و به همین دلیل استقبال از آن خوب است، سعی سازمان فرهنگی هنری هم کمک به فعالیت‌های داوطلبانه و مردمی است. 

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این سازمان در ایام فاطمیه پرداخت و گفت: با تدبیر دکتر صلاحی مقرر شد امسال در ایام فاطمیه برنامه‌هایی با محوریت بخش دفاع از ولایت زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم و نام «حدیث اشک» انتخاب شد، نامی که به اشک‌های حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر و حضرت علی (ع) اشاره دارد. 

وی افزود: در دهه اول تمام برنامه‌ها به منطقه ۱۲ و میدان امام حسین (ع) منحصر است و کوچه بنی‌هاشم، تعزیه، نمایشگاه یاس فاطمی و... برگزار می‌شود. در دهه دوم هم برنامه‌های ویژه‌ای مانند آدینه‌ها عیدند در جوار مزار شهدای گمنام، مسابقه حدیث کسا، هم‌عهدی با شهدا، نمایشگاه فاطمی پیش‌بینی شده است. 

ناصری پور در پایان گفت: امسال سال اولی است که سازمان فرهنگی هنری برای فاطمیه برنامه ویژه برگزار می‌کند و امیدوارم زحمات همکاران مورد عنایت اهل بیت عصمت و طهارت قرار گیر و از دوستان منطقه ۱۲ و دست‌اندرکاران برنامه «حدیث اشک» تشکر می‌کنم.  
 
این نمایشگاه از امروز تا پایان دهه دوم فاطمیه یعنی ۱۲ اسفند ماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در میدان امام حسین (ع) میزبان شهروندان خواهد بود.

مطالب مرتبط
نظر شما