جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۱
کد خبر: ۹۱۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
هشتادمین «چهارشنبه هنر» در نگارخانه لاله برگزار شد
هشتادمین برنامه دیدار هنرمندان به دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان نقاش در محل نگارخانه لاله اختصاص داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هشتادمین برنامه دیدار هنرمندان، صبح امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان و شهرام بابایی مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان همزمان با برپایی ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران، به نگارخانه لاله رفتند و با تعدادی از هنرمندان نقاش پیشکسوت دیدار کردند.

در این دیدار که هنرمندان مطرحی همچون کامبیز درمبخش، رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، همایون سلیمی، رضا خدادای، علی ندایی، امیر تهرانی، ترانه صادقیان و فرح ابوالقاسم حضور داشتند، محمود صلاحی پس از بازدید از ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در جمع هنرمندان نقاش گفت: امروز هشتادمین چهارشنبه هنر است که به مناسبت برپایی این نمایشگاه در نگارخانه لاله برنامه دیدار را با هنرمندان را قرار دادیم. البته صبح امروز قبل از آمدن به نگارخانه لاله به عیادت استاد حسین محب اهری رفتیم. در لابه لای برنامه چهارشنبه‌های هنر به بازدید از مکان‌های مختلف هنری هم می‌رویم. مثلا چهارشنبه هنر هفته گذشته به بازدید از کاخ گلستان اختصاص داشت.

صلاحی که در طی بازدید از نگارخانه ۲۰ تابلو را برای خرید برگزید، ادامه داد: ویژگی این نمایشگاه این است که تابلوهای کوچکی در آن ارائه شده و بسیار مناسب آپارتمان‌های کوچک امروزی است. این تابلوها در خانه بسیار جلوه می‌کنند و به فضا روح می‌بخشند. تابلوهای بزرگ هم بیشتر برای گالری و موزه مناسب است. 
 
مبادله کالاهای فرهنگی رونق دهنده فضای تجسمی

وی انجام تبلیغات بیشتر برای نگارخانه لاله را جزو اولویت‌ها دانست و افزود: مردم می‌توانند تابلوهایی را که خریداری می‌کنند بعد از مدتی مثلا یک سال مبادله کنند. در حال حاضر طرح مبادله کتاب در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود. خیلی خوب می‌شود که این مبادله کالای فرهنگی به آثار تجسمی هم کشیده شود و برای آن تبلیغات گسترده صورت بگیرد. این اتفاق باعث رونق بیشتر به فضای هنری و آثار تجسمی است.
 
در این نشست حسین سعلبی‌فرد مدیر مسئول نگارخانه لاله نیز به معرفی فعالیت‌های این نگارخانه و روند برگزاری از ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران پرداخت.

مبادله کالاهای فرهنگی رونق دهنده فضای تجسمی

در ادامه رضا خدادای یکی از هنرمندان نقاش حاضر جمع نیز ضمن قدردانی از رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونت هنری سازمان گفت: در تمام گالری‌هایی که به صورتی به سازمان و دولت وابسته هستند، نگارخانه لاله تنها گالری ای است که هنرمندان همیشه از آن استقبال می‌کنند که البته مطمئنیم اگر حمایت و توجه کسانی همچون آقایان عبدالحسینی، بابایی و سعلبی فرد و همچنین رییس محترم سازمان فرهنگی هنری نبود، این اتفاقات رخ نمی‌داد. 
 
مبادله کالاهای فرهنگی رونق دهنده فضای تجسمی

وی ادامه داد: من پیشنهاد می‌دهم که فضای گالری گسترش پیدا کند و به کارهای کوچک بسنده نکنیم. با گسترش کمی و کیفی و تبلیغات همه جانبه، قطعا نگارخانه لاله رونق بیشتری پیدا می‌کند. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و دعوت از هنرمندان خارجی می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما