جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۹۱۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
دبیر انجمن مطالعات خانواده در ایران:
عبدالرضا کردی، دبیر انجمن مطالعات خانواده در ایران در همایش «تربیت خلاق کودک» که روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد مهم‌ترین رکن تربیت کودکان را کشف توانایی خلاقیت کودکان از سوی والدین دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش «تربیت خلاق کودک» با مشارکت دبیرخانه دائمی اجلاس سراسری مربیان خلاقیت کشور سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه با حضور عبدالرضا کردی، دبیر انجمن مطالعات خانواده در ایران، علیرضا احمدیان، روانشناس و صاحب‌نظر آزمون‌های تخصصی روانشناسی و خلاقیت، سیده ناهید موسوی، پژوهشگر و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و مصطفی روحانی، مربی بین‌المللی خلاقیت در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
 
کردی با اشاره به اهمیت خلاقیت در کودکان اظهار کرد: ترس کودکان از تنبیهات و مخالفت‌های پدر و مادر جزو عوامل عدم بروز خلاقیت در کودکان بوده و طبیعتاً والدینی که خود خلاق نباشند نه می‌توانند تربیت خلاق داشته باشند و نه می‌توانند انتظار خلاقیت از کودکان را داشته باشند.

وی افزود: عواملی نظیر عدم توانایی قصه گفتن، عدم توانایی لبخند زدن، عدم توانایی بازی کردن، عدم توانایی حفظ آرامش  و تقویت حس صبوری (غر غر نکردن) و... در والدین به عنوان مهم‌ترین عوامل برای عدم ایجاد زمینه بروز خلاقیت در کودکان است.
 
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط دکتر کردی، بیش از ۹۵ درصد مخاطبان به نحوه اجرای برنامه و ضرورت استمرار این همایش رأی مثبت دادند. بنابراین مقرر شد دومین جلسه این همایش ۱۴ اسفندماه برگزار شود.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات از برنامه‌های فرهنگ‌سرای فردوس می‌توانند به این مرکز واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
 

نظر شما