شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۵
کد خبر: ۹۱۴۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان منطقه ۱۴ سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان منطقه ۱۴ سه‌شنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور خانواده معظم شهدا و دانش آموزان در فرهنگسرای خاوران برگزار شد. در این مراسم زهرا اجاقی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، احیا و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی، ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت در بین نسل جدید، آشنایی بیشتر دانش آموزان با سیره و راه و روش شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و قدرشناسی و تجلیل از حماسه‌آفرینان عرصه ایثار و شهادت و آزادگی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره بر شمرد.

وی با اشاره به دوران سراسر افتخار انقلاب اسلامی افزود: در آن دوران دانش آموزان همراه و همگام با دیگر اقشار ملت به پیام امام و رهبر خود لبیک گفتند و پا در عرصه مبارزه با ظلم و ستم گذاشتند. شما دانش آموزان امروز باید ادامه‌دهنده راه شهدای دانش‌آموز باشید و بدانید آنها درس و مدرسه را برای چه رها کردند و در کلاس عشق و معرفت و ایمان حضور یافتند.

مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ادامه داد: شما دانش آموزان می‌توانید با خواندن وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز به چرایی حضور آنان در جبهه و اهدافی که از این کار داشتند پی ببرید و بهتر بتوانید در مسیر آنان گام بردارید.
 
در ادامه برنامه علی حسنی از راویان دفاع مقدس اظهار کرد: همان حالاتی که در روزهای اول جنگ تحمیلی وجود داشت و افراد بسیاری برای دفاع از کشور به میدان می‌آمدند، اکنون نیز در افرادی مشاهده می‌شود و کسانی هستند که آمادگی حضور نه تنها در مرزهای کشور بلکه در جمع مدافعان حرم را دارند.

حسنی با بیان اینکه در زمان انقلاب تجربه‌ای غیر از عاشورا برای جوانان وجود نداشت، تصریح کرد: زیبایی‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس دیده شد و امروز رسالت و تکلیف همه این است که در این مقطع تاریخ از شهدا درس گرفته شود و راهشان را ادامه دهند.
 
وی افزود: باید  نکات تأثیر گذار زندگی شهدا با روش‌های صحیح ساماندهی شود تا در روح و روان قشر جوان به ویژه دانش آموزان اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حضور گسترده و آگاهانه افراد به ویژه دانش آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تقدیر کرد و گفت: این حضور به دنیا نشان داد که ملت ایران به ارزش‌های اسلامی و انقلابی خود پایبند است.

خاطره گویی فرزند شهید مدافع حرم طاهری سیاح، اجرای سرود سازمان دانش آموزی و پخش کلیپ شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این یادواره بود.

یادواره همکلاسی آسمانی با مشارکت ستاد شاهد آموزش و پرورش با حضور پرشور دانش آموزان، والدین، مسئولان آموزش و پرورش و معلمان در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
 
این آیین که مزین به نام ۳۲ شهید دانش‌آموز شهر تهران بود، با مداحی و پخش نماهنگی از حال و هوای دوران هشت سال دفاع مقدس پایان یافت.
 

نظر شما