جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۱۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ برگزار شد و اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری پیشین منطقه ۱۸، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ را برعهده گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 روز چهارشنبه 27 بهمن با حضور مدیران ستادی و مناطق سازمان فرهنگی هنری در پردیس سینمایی رازی برگزار شد.
 
در این مراسم بهنام خادم به دلیل زحماتش در مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 تکریم شد و اکبر بختیاری که مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 را بر عهده داشت، به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 منصوب شد.
 
در ابتدای مراسم  بهنام خادم مدیر فرهنگی هنری پیشین منطقه 11 گفت: در طول سه سالی که در منطقه 11 حضور داشتم با همکاران سه بخش را پیگیری کرده‌ایم. بخش اول  شناخت دقیق منطقه و استقرار نظام فرهنگی و اداری مطلوب در منطقه، شناخت بضاعت و امکانات منطقه  و ایجاد ثبات برای همکاران و ایجاد ارتباطات اولیه برای امور فرهنگی با مراکزی که در سطح منطقه وجود دارند. بخش دوم که در سال دوم اتفاق افتاد به لحاظ تعداد سعی کردیم تعداد متنابهی برنامه داشته باشیم و در سال سوم علاوه بر تعداد روی کیفیت برنامه‌ها تمرکز کردیم و آن را تا حد ممکن ارتقا دادیم.
 
وی افزود: به طور میانگین در بخش های مذهبی و قرآنی توانسته ایم بیش از دو برابر افزایش داشته باشیم که هم از لحاظ تعداد و هم عنوان فعالیت هاست. در بخش کارهای قرآنی بعد از دستور رییس سازمان فرهنگی هنری مبنی بر رایگان بودن کلاس ها  توانسته ایم بیش از سه برابر افزایش داشته باشیم. همچنین در بخش کانون ها بیش از 20 کانون را در سطح منطقه فعال کردیم و چهار خانه فرهنگ مشارکتی را نیز توانستیم فعال کنیم.
  
بهنام خادم درخصوص میزان درآمد منطقه گفت: حدود 17 درصد افزایش درامدی داشته ایم با وجود اینکه زمانی که من به منطقه آمدم مقداری بدهی هم داشت. همچنین دربخش کاهش هزینه ها  14 درصد  هزینه های منطقه را نسبت به سال گذشته کاهش داده ایم.
 
وی در پایان گفت: حالا منطقه به یک ثبات و آرامش روانی رسیده است که این البته بیشتر معلول فلسفه حضور دکتر صلاحی است که واقعا سازمان را از تنش ها بیرون کردند و آرامش را به همکاران برگرداندند تا بتوانند با آرامش خاطر به امور فرهنگی بپردازند.
 
در ادامه مراسم محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: اگر شما خود را متولی فرهنگ دریک محله، منطقه یا شهر تهران می دانید و مسئول هستید در این صورت اگر به خاطر کارتان کسی هدایت شد خوشبحالتان اما اگر کار شما کسی را هدایت نکرد یا کم کاری باعث هدایت نشدن افرا شد، حتما جوابگو هستیم. خداوند متعال برای کارهای خوب شما اجر و پاداش حساب می کند و برای کم کاری ها بازخواست می کند. 
 
وی افزود: من در زمان خودم فعالیت شما را 30 تا 50 درصد بیشتر کرده ام. علت آن است که در شهری زندگی می کنیم که 9 میلیون نفر مخاطب داریم. به همین خاطر ما به عنوان سازمان فرهنگی هنری باید سه موضوع را در نظر بگیریم. شهر، شهروند و شهرداری. ما در شهرداری نسبت به شهر و شهروند چه وظیفه و تکلیفی داریم؟ در مراسم و آیین های مختلف، برای زنان، مردان، کودکان و نوجوانان، در فصل بهار و استقبال از نوروز و...مسئولیت داریم. برای سال آینده تمرکز را بگذارید روی فعالیت هایی که امکان انجام دادن آن بود ولی به سراغش نرفتید. ضمن تکرار کارهای خوب امسال و سالهای قبل کارهایی را که روی زمین مانده است را باید انجام دهیم.
 
صلاحی بیان کرد: تلفیق برنامه و خلاقیت یک موضوع مهم مدیرتی است. تنظیم یا کنار هم گذاشتن برنامه و خلاقیت. یعنی؛ ارزش، برنامه، روش، خلاقیت. در برنامه، برنامه خلق نکنید این بی نظمی است اما روش ها باید خلاقانه باشد. یکی از دلایل اینکه من گفتم یک نمایشگاه 20 ساله از عملکرد سازمان فرهنگی هنری در پردیس ملت درست کنیم این بود که خودتان ببینید چه کار کرده اید. بعد ازآن با دانستن اینکه چه کارهایی کرده اید مسیر پیش رو را هم به خوبی می توانید ببینید تا برای خودتان تحلیل و تبین نکنید نمی توانید مسیر پیش رو را ببینید. مسیر درست امروز ما مسیر ولایت است. که هم اقتدار و هم فرهنگ و هنر کشور فراهم می شود و هم آسایش مردم و هم روحیه جهادی خالصانه و بدون منت کار کردن برای مردم تضمین می شود. 
 
صلاحی درباره جابه جایی مدیران مناطق گفت: ما داخل سازمان جابه جایی انجام میدهیم تا تحرک شکل بگیرد. فردی که سه سال  یک جایی بوده است، هرچه ایده و خلاقیت داشته، انجام داده است او را به یک فضای جدید منتقل می  کنیم تا برای خودش یک محیط و تحول جدید شکل بگیرد. این انتخاب ها همه از سر بررسی شکل گرفته است.

 وی در پایان گفت: من از زحمات جناب خادم که با وجود مشکلات زیادی در منطقه 11 داشتند به خوبی عمل کردند، تشکر می کنم . ایشان از امروز این مسئولیت را تحویل می دهند و از فردا مسئولیت جدید در منطقه 6 را برعهده می گیرند.
 
اکبر بختاری در پایان مراسم از محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری به دلیل حسن اعتماد تشکر کرد و گفت: امیدارم بتوانیم زحمات و تلاش های آقای خادم را ادامه دهیم و برای بنده افتخار بزرگی است که در خدمت همکاران تلاشگر و زحمت کش منطقه 11 حضور دارم.   
برچسب ها: ۳۶۴۷
نظر شما