پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۶
کد خبر: ۹۱۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
در حاشیه ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران رضا بانگیز خرید آثار هنری از سوی ثروتمندان جامعه در ازای مالیات کمتر را پیشنهاد کرد.
دریافت مالیات کمتر در ازای خرید آثار هنریرضا بانگیز هنرمند نقاش در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که تعدادی از آثار او  در ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در نگارخانه لاله به نمایش درآمده، برای رونق بیشتر در فضای آثار تجسمی گفت: فکر می‌کنم راه و چاه درست را مسئولان دولتی به خوبی می‌دانند اما اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند. مثلا دولت می‌تواند از بعضی افراد مالیات نگیرد و از آنها بخواهد که به جای آن اثر هنری بخرند و به دوستانشان هدیه کنند. این کاری است که در اروپا و امریکا هم انجام می‌شود و بسیاری از ثروتمندانی که کارهای هنری می‌خرند مورد حمایت دولت هستند و مالیات کمتری از آنها گرفته می‌شود.

بانگیز ادامه داد: چه این حمایت‌ها صورت بگیرد و چه نه من و امثال من عاشقانه کار می‌کنیم و به فکر پول هم نیستیم. اما اگر حمایتی شود خوشحال می‌شویم و لذت می‌بریم. خوشیختانه به تازگی قدم‌هایی برای رونق بخشی در فضای اقتصاد هنر برداشته شده که اگرچه کم است اما امید بخش است. مثلا تشکیل همین نمایشگاه‌های فروش کمک بزرگی در راستای فرهنگسازی خرید آثار هنری است. حالا اگر تعداد انگشت شماری کار می‌خرند باز ما خوشحال می‌شویم. 

این هنرمند نقاش در اشاره به فعالیت‌های نگارخانه لاله افزود: از خوبی‌های این نگارخانه مکان مناسب آن است که جایی در مرکز شهر واقع شده که می‌توان از تاکسی و اتوبوس هم برای آمدن استفاده کرد. خوشبختانه اینجا را بسیاری از هنرمندان حتی در شهرستان هم می‌شناسند.  معمولا با خوشحالی از شرکت در نمایشگاه های این نگارخانه استقبال می‌کنم و از دیدن هنرجوها و افرادی که به هنر علاقه دارند، لذت می‌برم. 

مطالب مرتبط
نظر شما