پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۹۱۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
مرحله داوری ۳۲۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره «نسیم کلمات» در سه مرحله تا ۱۵ اسفند ماه ادامه می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره ادبی «نسیم کلمات» که به همت فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود، در حال حاضر در مرحله داوری آثار است. زهره حبیب‌الله پور، دبیر اجرایی جشنواره داستان کوتاه «نسیم کلمات» با اعلام این خبر گفت: پنجمین دوره جشنواره «نسیم کلمات» با موضوع «از خود گذشتگی» با محوریت آیات قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین (ع) به عنوان ملاک فکر اولیه نگارش داستان در اوایل زمستان سال جاری آغاز شد و تا کنون ۳۲۴ اثر در قالب داستان کوتاه در سطح شهر تهران به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

حبیب‌الله پور افزود: ۳۲۴ داستان کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره در سه مرحله مورد داوری قرار می‌گیرند که در مرحله اول ۱۷۰ اثر که شرایط فراخوان جشنواره را داشته‌اند، به مرحله دوم راه یافته و از ۲۳ بهمن ماه نیز مرحله دوم داوری که توجه به محتوای داستان و فاکتورهای داوری اعم از توجه به فکر اولیه و محور جشنواره، استفاده از تکنیک و توجه به جذابیت‌های داستانی و مرتبط بودن داستان با موضوع در حال داوری را دارا بودند، در حال انجام است.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره ادبی «نسیم کلمات» گفت: سومین و آخرین مرحله داوری از پنجم اسفند ماه آغاز می‌شود که در این مرحله هیئت داوران به سرپرستی ابوالفضل درخشنده، دبیر علمی جشنواره داستان‌ها را داوری می‌کنند و بر اساس امتیازات داده شده، نفرات برگزیده تا ۱۵ اسفند انتخاب می‌شوند.

وی آیین اختتامیه جشنواره را ۱۹ اسفند ماه اعلام کرد و گفت: آثار برگزیده پنجمین دوره جشنواره «نسیم کلمات» علاوه بر اهدای هدایا، با مشارکت «کانون زنگ داستان» در قالب کتابی توسط فرهنگسرای اخلاق منتشر می‌شود و به نویسندگانی که اثرشان در کتاب جشنواره منتشر شود نیز لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تعلق می‌گیرد.
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما