پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۰
کد خبر: ۹۱۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
فریبا معصومی بانوی هنرمندی که در اوج معلولیت به خلق آثاری با ارزش‌های هنری می‌پردازد، طی نشست صمیمانه با هنردوستان در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور از نقش مهم امید و اراده در زندگی سخن گفت.
امید و اراده در زندگی از زبان بانوی هنرمند معلول در نگارخانه آفرینشبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریبا معصومی بانوی هنرمندی است که در اوج معلولیت به خلق آثاری با ارزش‌های هنری می‌پردازد و این روزها نمایشگاهی از دست‌آفریده‌هایش در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور به نمایش گذاشته شده است.
 
وی از زمان تولد دچار بیماری راشیتیسم بوده و تا امروز که ۳۱ ساله است تنها سرش رشد کرده است اما با این وجود بیکار ننشسته و برای اینکه خودش را به همگان ثابت کند با هر روشی از نقاشی گرفته تا پولک‌دوزی، کاموا‌بافی، عروسک‌سازی، گل‌سازی و...سعی کرده هنرش را به نمایش بگذارد، آن هم با شرایطی که از نظر هر انسانی با جسم سالم دشوار به نظر می‌رسد.
 
این هنرمند معلول تا کنون نمایشگاه‌های هنری بسیاری را با هدف ایجاد انگیزه و امید به زندگی در جوانان برگزار کرده است و با همین هدف در نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور پذیرای شهروندان است.
 
این هنرمند شنبه ۳۰ بهمن‌ طی نشست صمیمانه‌ای با هنردوستان برایشان از عشق و امید سخن گفت و اظهار داشت: با وجود ۹۰ درصد معلولیت توانسته‌ام جز کارآفرینان برتر کشور شوم و مورد تشویق رییس جمهور نیز قرار گرفته‌ام.
 
وی افزود: امید و اراده راسخ نقش مهمی در زندگی دارد و من با این باور توانسته‌ام مخارج زندگی خود و پدر مادرم را تامین کنم. همچنین ۱۵ نفر زیر مجموعه و ۵۰ نفر کار آفرین دارم.
 
معصومی افزود: تمام امیدم اول به خدا، دوم به آقا امام رضا(ع) و بعد به تلاش خود در زمینه هنر بافندگی است. معتقدم هیچ انسانی حتی اگر ناتوان باشد نمی‌تواند بگوید که من نمی‌توانم کاری برای آینده‌ام بکنم چون ذره‌ای توانایی را خداوند در وجودش قرار داده است که بتواند آن را شکوفا کند.
 
این هنرمند معلول فومنی در پایان با خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: با تلاش فراوان و پر از امید می‌توانید زندگی آینده خود را بی‌وقفه بسازید و این نیازمند پشتکار شماست.

 نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی عشق و اثر تا پنجم اسفندماه ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای هنردوستان است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.
نظر شما