جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۱۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
مراسم روز جهانی سندروم داون با حضور علی ربیعی وزیر کارو امور اجتماعی، اصغر دادخواه رییس المپیک ویژه ایران، همایون اسعدیان و سید وحید حسینی کارگردان، ساحل همتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تهران، علی دهکردی بازیگر و روزبه نعمت اللهی خواننده سه‌شنبه ۳ اسفند ساعت ۱۴ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
روز جهانی سندروم داون در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این  ویژه‌برنامه با حضور علی ربیعی وزیر کار و امور اجتماعی، علی دهکردی و مریم معصومی بازیگر و اجرای محمودرضا قدیریان مجری تلویزیون با اجرای برنامه‌های شاد، نمایش با حضور گروه هنری ماها، اجرای موسیقی به سرپرستی امیرحسین حسینی نیا و تقلید صدای یوسف کرمی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
  
سندروم داون یکی از شایع‌ترین معلولیت‌ها در جهان است که ۱٫۵ تا ۲ درصد معلولیت‌ها را در بر می‌گیرد. مبتلایان به سندروم داون با ۴۷ کروموزم متولد می‌شوند، درحالی‌که انسان‌های سالم ۴۶ کروموزمی هستند و همین اختلاف باعث شده تا آنها کمی از هم سن و سال‌های خود دیرآموزتر باشند، اما در مقابل، این اشخاص کاملاً صادق، صمیمی و مهربان هستند.
  
این برنامه به همت فرهنگسرای ارسباران و همکاری سازمان بهزیستی کشور، سامانه حمل‌ونقل معلولین و جانبازان شهرداری تهران و کانون خیریه سندروم داون برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما