جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۱
کد خبر: ۹۱۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
نشست جهاد مهربانی دوشنبه دوم اسفند با حضور رییس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
صلاحی: در طرح جهاد مهربانی اسراف نکنید، متوقع بار نیاورید ولی پپشتیبانی کنید.به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست جهاد مهربانی دوشنبه دوم اسفند با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، محمد خیاطیان معاون مالی و اداری، سعید گلشناس معاون برنامه‌ریزی و توسعه و رویا فتحی مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
  
در این نشست محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، به روند پیشرفت و فعالیت‌های انجام شده در طرح جهاد مهربانی پرداخت و گفت: طرح جهاد مهربانی قرار است در روستاهای اطراف تهران فعالیت خود را آغاز کند که تا به امروز چند روستا شناسایی و تعداد کودکان جامانده از تحصیل مشخص شده‌اند. برای این کودکان علاوه بر آماده کردن فضای تحصیل فضای ورزش و تفریح را هم باید در قالب طرح جهاد مهربانی در نظر گرفت.
  
وی افزود: با آغاز طرح جهاد مهربانی یک جریان در کشور به وجود می‌آید و همه استاندار‌ها و شوراهای روستا به فکر می‌افتند که می‌شود کاری انجام داد. در این طرح بعد از کمک به کودکان جامانده از تحصیل باید به سراغ مسجد، جاده، مدرسه، خانواده شهدا رفت تا مردم روستا بگویند جهاد مهربانی فقط درس نبود بلکه یک جریان بود. 
   
صلاحی بیان کرد: بعد از شناسایی روستاها جمعیت را برآورد می‌کنیم. برای دادن وسایل از بزرگان و اهالی و شورایارهای روستا‌ها کمک می‌گیریم تا آنها این وسایل را به دست خانواده‌ها برسانند و خودمان در این کار دخالت نمی‌کنیم تا باعث خجالت و ناراحتی مردم روستا نشویم.
   
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طرح جهاد مهربانی ارائه داد و گفت: برای روستایی که به عنوان اولین گزینه در نظر گرفته‌ایم، پس از آموزش مربی‌ها دوره‌هایی را با عنوان نشاط، مشاوره درسی، بهداشتی و روانی برای بچه‌ها برگزار کرده‌ایم. به جز این روستا ۵ مرکز شامل مناطق ۱۸ و ۲۰ و فرهنگسراهای شفق، فردوس و گلستان برای فعالیت طرح جهاد مهربانی انتخاب شده‌اند و تا پیش از سال ۹۶ منطقه ۱۸ و ۲۰ را تا مرحله آغاز کلاس‌ها آماده خواهیم کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما