جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۱۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر برای راه‌اندازی خانه شهدا در مناطق مختلف از اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای شناسایی و راه‌اندازی این خانه‌ها تقدیر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خانه شهیدانی که معیارهای لازم برای فعالیت فرهنگی داشته باشند پس از شناسایی، تملک و بازسازی با عنوان «خانه شهدا» به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تحویل داده می‌شود که اخیرا چهار خانه شهید به تملک سازمان فرهنگی هنری درآمده تا با مشارکت مردم و خانواده معظم شهیدان فعالیت‌های فرهنگی حوزه شهیدان را در منطقه دنبال کند.  
 
عصر دیروز دوم اسفندماه چهارمین جلسه برای پیگیری مصوبه تملک و راه‌اندازی خانه خانواده شهدا در ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری، عبدالمقیم ناصحی نماینده شورای شهر تهران، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی و نمایندگانی از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
تقدیر از سازمان فرهنگی هنری برای اجرای طرح تملک «خانه شهدا»

در این نشست نام خانه شهیدانی که به تملک سازمان فرهنگی هنری درآمده است، به تفکیک منطقه قرائت شد. بر این اساس خانه شهید آداک در منطقه ۱، خانه شهیدان مولوی در منطقه ۲، خانه شهیدان دیباجی در منطقه ۳، خانه شهید صابری در منطقه ۸، خانه شهیدان اقبالی‌پور در منطقه ۱۰، خانه شهید چمران در منطقه ۱۲، خانه شهیدان کربلایی و ولی‌زاده در منطقه ۱۷ و خانه شهیدان مهدی‌پور در منطقه ۲۲ تاکنون توسط سازمان فرهنگی هنری شناسایی شده و به تملک درآمده است. از این میان خانه شهید آداک، خانه شهیدان اقبالی‌پور، خانه شهیدان مهدی‌پور، خانه شهید صابری و خانه شهیدان دیباجی در چند ماه اخیر تحت اختیار این سازمان قرار گرفته است.
 
عبدالمقیم ناصحی با قدردانی از سازمان فرهنگی هنری برای تملک و شناسایی این خانه‌های شهدا گفت: این موفقیت خوبی است اما کافی نیست. از سازمان فرهنگی هنری با این عظمت و نگاه‌های کلان انتظار بیشتری می‌رود. این اقدام پاداش معنوی و اجر اخروی دارد و موجب رضایتمندی خانواده‌های شهدا می‌شود.
  
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، نیز به عنوان دبیر این نشست در ادامه صحبت‌های ناصحی گفت: حتما مناطقی که خانه شهدا ندارند خیلی زود پیگیری‌های لازم را صورت دهند تا به زودی شاهد خانه شهدا در تمامی مناطق باشیم. همچنین مناطقی که کاربری خانه شهدا را به کارهای دیگری مانند دارالقرآن یا خانه مداحان تغییر داده‌اند، این کاربری را به خانه شهدا برگردانند. 

تقدیر از سازمان فرهنگی هنری برای اجرای طرح تملک «خانه شهدا»

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر برای راه‌اندازی خانه شهدا در مناطق مختلف تصریح کرد: این جلسه به نام شهید برگزار می‌شود و لحظه لحظه وقتی که برایش گذاشته می‌شود نزد خدا اهمیت دارد. شهدا از جان شیرین خود در راه خدا گذشته‌اند. ما هم که با یاد ایشان این جلسه را برگزار می‌کنیم به یقین برایمان دارای اجر و پاداش معنوی است و از لحاظ معنوی با جلسات دیگر متفاوت است. باید همت کنیم این نشست‌ها محصول بیشتری داشته باشد و تعداد بیشتری از خانه شهید را تملک کنیم و برنامه‌های ایثار، مقاومت و اخلاق دینی را ترویج دهیم. این کار مثل خورشید می‌درخشد و از نور آن اهالی محله بهره می‌برند. 
 
وی ادامه داد: آماری که در این جلسه بیان شد امیدوار کننده است و نشان دهنده این است که کارهای زیادی در این زمینه می‌توان کرد. امیدوارم هر چه زودتر ادامه آیین نامه این طرح به صحن شورای شهر برود و تا زمان تصویب آیین نامه چند خانه شهید دیگر تملک شود تا با هم بتوانیم ادای وظیفه کنیم و در مقابل شهدا سرافراز باشیم.


مطالب مرتبط
نظر شما