جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۸
کد خبر: ۹۱۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
یک بازیگر پیشکسوت درباره افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور گفت
شمسی فضل‌اللهی ابراز امیدواری کرد با احداث سالن‌هایی مانند پردیس تئاتر تهران امکان فعالیت برای همه گروه‌های تئاتری فراهم شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با ۱۰ سالن نمایش روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد. شمسی فضل‌اللهی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون افتتاح پردیس تئاتر تهران را نوید و امید آینده دانست و گفت: مراسم افتتاحیه یک شب است و می‌گذرد، اما باید ببینیم بعدها می‌توانند گروه‌های علاقه‌مند به تئاتر را پوشش بدهند یا خیر. کسانی که به هنر نمایش علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در کشور کار کنند و این مجتمع تئاتری بزرگ باید این افراد را حمایت کند تا بتوانند فعالیت داشته باشند.  

وی افزود: اینجا جایی است که نزدیک به زمین‌های بازی بچه‌هاست و می‌تواند آرزوی همیشگی من یعنی رونق تئاترهای کودک را برآورده کند. بچه‌ها خیلی خوب می‌توانند پدر و مادرها را به جایی بکشانند، چون برای فرزندشان شوق دارند و بیشتر به تئاتر می‌روند. اگر چیزهایی هم داشته باشد که یاد بگیرند و شوق پیشرفت در آنها ایجاد شود، خیلی بهتر می‌شود و امیدوارکننده است.
 
فضل‌اللهی بر لزوم افزایش تعداد سالن‌های تئاتر تاکید کرد و گفت: سال‌هاست که دارم می‌گویم یک تئاتر شهر برای تهران کافی نیست و خوشحالم که سالن‌های زیادی دارد ساخته می‌شود، هم سالن‌های کوچک و هم مجتمع‌های بزرگی مانند پردیس تئاتر تهران. ما به این سالن‌ها نیاز داریم و علاوه بر آن حمایت هم لازم است. تئاتر بودجه می‌خواهد و من مطمئنم کسانی هستند که به پیشرفت هنر در کشور علاقه‌مند باشند. 
 
این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه بهتر است در زمینه ساخت سالن با هنرمندان مشورت شود، عنوان کرد: بسیاری از سالن‌ها که می‌رویم، پشت صحنه مناسبی ندارد. بازیگرانی که قرار است روی صحنه بازی کنند، یک فضای بزرگ در پشت صحنه نیاز دارند که هم بتوانند نقششان را مرور کنند، هم استراحت کنند و آماده ورود به صحنه شوند. تئاترهای قدیم ایران مانند تئاتر سعدی به چنین فضاهایی فکر می‌کردند و سال‌ها قبل پیش بینی‌های خیلی خوبی برای پشت صحنه کرده‌اند. امیدوارم به اهالی این حرفه اعتماد کنند تا نتیجه کار برای هنرمندان مطلوب باشد. تهویه سالن هم اهمیت بالایی دارد، در یکی از سالن‌های تئاتر شهر آن قدر هوا کم است که من به عنوان تماشاگر خوابم می‌گیرد، چه برسد به بازیگر که نیاز به تمرکز بیشتری دارد. 
 
پردیس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تئاتر کشور با داشتن ۱۰ سالن نمایشی و امکانات مختلف برای فعالیت گروه‌های نمایشی در اتوبان امام علی جنوبی، محلاتی شرقی، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی واقع شده است.  

این مرکز این روزها با اجرای نمایش «من» به کارگردانی فرهاد تجویدی، نمایش «هدیه مرموز» به کارگردانی یاسر خاسب، نمایش «تاج عروس خاله و خروس» به کارگردانی احمد سلیمانی و نمایش «روزگار یک سگ» به کارگردانی مهدی قلعه فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطالب مرتبط
نظر شما