شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۱۵۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
گروه کُر مجتمع فرهنگی هنری نور با اجرای برنامه‌ نغمه‌های ماندگار به حفظ و احیای موسیقی محلی اقوام ایران زمین می‌پردازد.
حفظ موسیقی اقوام ایران در «نغمه‌های ماندگار»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجتمع فرهنگی هنری نور با برگزاری مستمر برنامه فرهنگی  «نغمه‌های ماندگار» تلاش خود را در راستای حفظ فرهنگ این سرزمین که موسیقی اقوام و نواحی بخش اعظمی از آن به شمار می‌رود، کرده است؛ چرا که حفظ داشته‌های آیینی و فرهنگی هر سرزمین به منظور استفاده نسل‌های بعدی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
همچنین نواحی مختلفی از ایران اسلامی از دیرباز حماسه‌هایی تاریخی برای حفظ استقلال و حرمت ایران خلق کرده‌اند که گروه کُر مجتمع فرهنگی هنری نور با تبدیل حماسه‌ها به آثار هنری همچون موسیقی، این نغمه‌های ماندگار را در ذهن و جان مردم جاودانه می‌کند.
 
این گروه هنری متشکل از استادان برجسته فارغ‌التحصیلان آکادمیک موسیقی و پیشکسوتان گروه کُر تالار وحدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ۳۵ اثر فاخر را آماده اجرا دارد.
 
برنامه «نغمه‌های ماندگار» به منظور نمایش وحدت و مشترکات فرهنگی اقوام ایرانی، به اجرای آیین‌های اقوام مختلف فارسی، آذری، گیلکی، کردی، مازندرانی و...به سرپرستی استاد شاهرخ شیردوست کسمایی می‌پردازد.
 
علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این برنامه و ثبت‌نام در این گروه کُر می‌‎‌توانند چهارشنبه ۴ اسفندماه ساعت ۱۴ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در بلوار آیت‌‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب مراجعه کنند و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره۴۴۰۸۸۷۰۷ تماس بگیرند.
 
نظر شما