پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۳
کد خبر: ۹۱۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
همایون سلیمی که تابلوهایش در ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران نگارخانه لاله برای فروش گذاشته شده گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث رونق اقتصادی هنرمندان می‌شود.
آثار هنرمندان با قیمتی پایین عرضه می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این روزها نگارخانه لاله میزبان ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران شده است. نمایشگاهی که با مشارکت ۷۹ هنرمند برگزار شده و بیش از ۲۰۰ اثر تجسمی در قالب نقاشی، طراحی و چاپ دستی با نگاه‌های مدرن و معاصر را ارائه کرده است و در یک نگاه می‌توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.

همایون سلیمی که چند اثر از او نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده، درباره تاثیر چنین نمایشگاه‌هایی گفت: این نمایشگاه می‌تواند در رونق اوضاع اقتصادی هنرمندان موثر باشد. زمانی صحبت بود که درصدی از بودجه وزارت خانه‌ها صرف خرید آثار هنری شود که البته گمان نمی‌کنم این اقدام صورت گرفته باشد. 

سلیمی که تابلوهایش به قیمت ۷۰۰ هزارتومان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، ادامه داد: ما هنرمندان تصمیم گرفتیم کارهای خود را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنیم تا مردم راحت‌تر بتوانند خرید کنند. یادم است دو تا از همین تابلوهای کوچک را در اصفهان به قیمت یک میلیون و دویست هزارتومان از من خریدند. در واقع این تابلوها یک کادو به مردم هنر دوست است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست در کشورهای دیگر بسیار رایج است. مثلا همین کار را در کشور فرانسه هم می‌کردیم و تابلوهای کوچکی را به صورت گروهی به نام «سن» به فروش می‌رساندیم.

در این رویداد از هر هنرمند ۳ اثر با  قیمت‌هایی بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان ارائه شده که همه آثار برخی از هنرمندان در همان روز اول نمایشگاه فروخته شد و به دلیل تقاضای مجدد خریداران، آثاری از همان هنرمندان دریافت و ارائه شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار تا ۲۵ اسفندماه به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل  لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما