جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۹۱۶۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
در نشست مدیران سازمان فرهنگی هنری مطرح شد؛
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست معاونان، مدیران کل و مدیران صف و ستاد گفت: هیچ موضوعی مهم تر از جهاد مهربانی نیست و باید با دلسوزی، پرکاری و تدبیر جهاد مهربانی را به نتیجه برسانیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سی‌ و پنجمین نشست معاونان، مدیران کل و مدیران صف و ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بررسی برنامه‌های انجام شده در ماه اخیر و چگونگی روند حرکت جهاد مهربانی و همچنین بررسی و برنامه‌ریزی برنامه‌های نوروزی، پنجشنبه ۵ اسفند در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
 
در ابتدا حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص جهاد مهربانی گفت: تنها کار باقی مانده در این حوزه ارتباط برقرار کردن و برگزاری همایش برای افرادی است که در سامانه اسم خود را ثبت کرده‌اند. البته عده ای از این عزیزان از ۱۰ تا ۲۲ بهمن در پردیس‌های خدمت حضور داشته اند. درخواست من این است که مدیران محترم مناطق به طور جدی موضوع جهاد مهربانی را پیگیری کنند که تا پایان هفته آینده سر و سامان بگیرد.
  
وی در ادامه در خصوص ویژه برنامه عزاداری حضرت فاطمه (س) با عنوان «حدیث اشک» گفت: دلیل انتخاب این برنامه این است که در ایام ارتحال حضرت رسول اکرم ایرادهایی که اهل مدینه به حضرت زهرا(س) می گرفتند این بود که می‌گفتند یا روز گریه کنید یا شب تا حدی که بیت الاحزان تشکیل شد. در این برنامه محوریت را بر دو موضوع حدیث کسا و بخشی از خطبه فدکیه که از زبان مبارک حضرت فاطمه (س) در اثبات ولایت امیرالمونین است، قرار داده‌ایم. 

باید با دلسوزی، پرکاری و تدبیر جهاد مهربانی را به نتیجه برسانیم
 
ناصری پور گفت: فردا ویژه برنامه ای در کنار حرم شریف شهدای گمنام در هر منطقه برگزار می شود. همچنین هفته آینده برای پنج خانواده شهید با حضور هم عهدان برنامه با محوریت حدیث کسا برگزار می شود. این برنامه صد در صد به کمک اهالی آن محله برگزار خواهد شد. خواهش من این است که برای این موضوع اهتمام ویژه بیاندیشید تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
  
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص دوشنبه های قرآنی گفت: بعد از تلاوت آیات قرآن کریم سخنرانان با موضوع فدکیه صحبت خواهند کرد. در کنار این برنامه‌ها، مسابقه کتابخوانی و حدیث کسا به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود که از دیروز هم کار خود را آغاز کرده است.  همچنین محصولاتی را با محوریت فرهنگ فاطمی تولید می‌کنیم که موضوع جهاد حضرت فاطمه را به نمایش می گذارد. این محصول را هم برای برنامه‌هایی که در بیت الشهدا داریم آماده خواهیم کرد و هم در ۶ اجتماع بزرگ که روز شهادت در میدان ولیصر، منیریه، امام خمینی، تهرانی مقدم و میدان فاطمیه برگزار می‌شود. همچنین  در شب و روز شهادت در میدان امام حسین (ع) برنامه خواهیم داشت. 
 
ناصری پور به برنامه های دیگری همچون نمایشگاه بنی هاشم برای ایام فاطمیه اشاره کرد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های فصل بهار گفت: ستاد استقال از بهار امسال به طور متمرکز در شهرداری تهران تشکیل شده است که سازمان زیباسازی، معاونت اجتماعی، سازمان فرهنگی هنری و دیگر سازمان ها هر کدام وظایفی را برعهده گرفته اند. این ویژه برنامه با عنوان «فرهنگسرای نوروز» در دو برهه زمانی ۱۵ تا ۲۸  اسفند مرحله اول و ۳ تا ۱۳ فروردین مرحله دوم برگزار می‌شود. در سه بخش باید فعالیت داشته باشیم. کتابخانه ها تا ۲۹ اسفند دایر است و بعد از آن از دوم تا ۱۳ فرودین در هر منطقه یک کتابخانه با توجه به میزان استقبال از ساعت ۹ تا ۷ بعد از ظهر باز است. نگارخانه ها هم به همین شکل در هر منطقه یک نگارخانه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ باز است. موزه و خانه موزه ها هم برنامه های ویژه نوروزی برگزار می کنند. سینما و پردیس های سینمایی در نوروز فعال هستند و سالن های ورزشی نیز برنامه های ویژه خواهند داشت.
 
وی افزود: در روزهای قبل از فروردین یعنی از ۱۵ تا ۲۸ اسفند در مراکز خرید و فروشگاه هایی که قابلیت داشته باشند غرفه هایی را با هدف ساده زیستی  و احسان برگزار می کنیم. 

 ناصری پور درباره فعالیت های مجازی گفت: دو پویش برای چهارشنبه سوری و نوروز در فضای مجازی فعالیت می‌کند که این دو پویش مردم را به ایجاد آرامش برای آتش نشان ها و احسان و ساده زیستی دعوت می کند.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: برای مسافران نوروزی پنج کمپ ویژه در فرهنگسرای بهمن، خاوران، ملل، رازی و اشراق می گذاریم که فضا و امکانات را برای پخت و پز، استراحت کردن و... همچینین برنامه های شاد مثل اجرای موسیقی، تئاتر، کارهای کودک و نوجوان و.. برگزار خواهیم کرد. 
 
باید با دلسوزی، پرکاری و تدبیر جهاد مهربانی را به نتیجه برسانیم

در ادامه محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: هیچ موضوعی مهم تر از جهاد مهربانی نیست. هر یک کودک بازمانده از تحصیل که به کمک شما با سواد و در ادامه وارد کار شرافتمندانه شود چند خانواده در امان خواهند بود. کودک کاری که امروز در خیابان ها فال می فروشد و شیشه پاک می‌کند دو روز بعد به چند خانواده آسیب می رساند. ما هر تعداد کودک کاری که می توانیم حمایت کنیم نباید حتی از یک نفرشان هم غافل شویم. باید با دلسوزی، پرکاری و تدبیر جهاد مهربانی را به نتیجه برسانیم. یقین داشته باشید که این کار به زندگی شخصی و عمر شما برکت می دهد. از خودمان شروع کنیم. اول خودمان و بچه و خانواده هایمان به سر این کلاس ها برویم.
  
وی در خصوص ایام فاطمیه گفت: در شهادت این عزیز بزرگوار حقایقی وجود دارد که باید از طریق بصیرت افزایی گرامی بداریم. برگزاری تعزیه‌های خوب به عنوان یک کار آیینی مذهبی می تواند از تحریف ها جلوگیری کند.
 
صلاحی در خصوص برنامه‌های ویژه بهار گفت: هر سال شهرداری تهران برنامه استقبال از بهار دارد که امسال سازمان فرهنگی هنری بخشی از کارهای معاونت اجتماعی را برعهده گرفته است. برای نوروز معاونت اجتماعی برنامه ریزی ۲۶ کمپ دارد که ۵ کمپ را سازمان فرهنگی هنری بر عهده دارد و در ۵ فرهنگسرای بهمن، ملل،خاوران، رازی و اشراق برگزار می‌کند. هدف این است که علاوه بربحث اقامت برنامه های شاد هم برای مسافران برگزار کنیم. این امکانات برای افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند موقعیت مناسبی است. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان از معاونت هنری، پشتیبانی و به ویژه شهرام کرمی برای افتتاح پردیس تئاتر تهران که بهره برداری آن زحمت زیادی داشت تشکر کرد. همچنین از همه کارکنان سازمان برای فعالیت در دهه فجر، اجرای برنامه هایی همچون بزرگداشت بانوان خوشنویس، بزرگداشت مرحوم شاه آبادی و جوایزی که سازمان فرهنگی هنری کسب کرد، تشکر و قدر دانی کرد.
 
مطالب مرتبط
نظر شما