سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۸
کد خبر: ۹۱۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
نمایشنامه‌خوانی " خرده جنایت های زناشویی " به کارگردانی رضا تفکری در فرهنگسرای گلستان به اجرا درمی‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  نمایشنامه «خرده جنایت‌های زناشویی» نوشته اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه‌نویس مطرح و شهیر فرانسه با ترجمه شهلا حائری به‌صورت رایگان با مشارکت گروه بند الف ( نوازندگان کم بینا و نابینا )  اجرا می‌شود.
 
اریک امانوئل اشمیت (متولد ۲۸ مارس ۱۹۶۰ در لیون) نویسنده، نمایشنامه‌نویس، و فیلسوف فرانسوی است. نوشته‌های او به ۴۳ زبان دنیا منتشر شده و نمایشنامه‌هایش در بیش از ۵۰ کشور روی صحنه رفته است. چندین جایزه تئاتر مولیر فرانسه، جایزه‌ی بهترین مجموعه داستان گنکور، جایزه آکادمی بالزاک همراه بسیاری از جوایز فرانسوی و خارجی از جوایز اهداشده به اشمیت است. 
نمایشنامه‌هایی از او نظیر «خرده جنایت‌های زناشویی» و «مهمانسرای دو دنیا» و آثاری از مجموعه داستان «گل‌های معرفت» مانند «میلارپا»، «ابراهیم آقا و گل‌های قرآن»، «اسکار و خانم صورتی» و «سوموکاری که نمی‌توانست تنومند شود» همراه چندین رمان دیگر به فارسی ترجمه شده‌اند.

نمایشنامه‌ «خرده جنایت‌های زناشوهری» با بی‌پروایی و جسارت، پوشالی بودن روابط یک زن و شوهر را نشان می‌دهد و در این روند به حدی پیش می‌رود که ما مجبور می‌شویم به انسان و معنای عشق شک کنیم.
 
رضا تفکری، زهرا پویا گهر، پریسا صنیعی، علی ندجات از عوامل اجرایی نمایشنامه‌ «خرده جنایت‌های زناشویی» هستند.
 
نمایشنامه‌ «کمدی سیاه» شامگاه شنبه ۷ اسفند ماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای گلستان و به صورت رایگان اجرا می‌شود. 
 
نمایش فوق در فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک خوانش نقد و بررسی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77815173 تماس بگیرند.

نظر شما