جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۸
کد خبر: ۹۱۶۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
برنامه این هفته «مثنوی مولانا» مجتمع فرهنگی هنری نور با خوانش ابیاتی از دفتر دوم مثنوی با محوریت اوصاف عارفان و اولیا خداوند و سومین حکایت از دفتر اول مثنوی با عنوان پادشاه متعصب یهودی همراه است.
خوانش ابیاتی از دفتر دوم مثنوی در مجتمع فرهنگی هنری نوربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسه محافل ادبی مثنوی مولانا یکشنبه‌های هر هفته ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار و هر هفته یکی از داستان‌های مثنوی معنوی خوانش و شرح و تفسیر می‌شود.
 
در برنامه یکشنبه ۸ اسفند سیدمحمد حسینی پژوهشگر مثنوی در ابتدای نشست ضمن خوانش ابیاتی از دفتر دوم مثنوی با محوریت اوصاف عارفان و اولیا خداوند، مروری بر زندگی وی خواهد داشت و در ادامه سومین حکایت از دفتر اول مثنوی با عنوان پادشاه متعصب یهودی را مورد شرح و تحلیل قرار می‌دهد.
 
مثنوی معنوی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است که متن آن با هر خوانش روايت تازه‌اي برای خواننده ایجاد می‌کند، در واقع چیره‌دستی مولانا در بیان پیچیدگی‌های آفرینش و رفتار آدمی به بیانی جهان‌شمول، یکی از رازهای ماندگاری و محبوبیت اوست.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۸ اسفند ساعت ۱۶ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44088707 تماس بگیرند.
نظر شما