چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۲
کد خبر: ۹۱۶۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
همزمان با روزهای سوگواری شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام االله علیها با هنرنمایی پنجاه بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران، خطبه فدکیه در فرهنگسرای مهر کتابت می‌شود.
کتابت خطبه فدکیهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای مهر با هدف گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، تاکید بر سخنان حضرت فاطمه (س) در باب خطبه فدکیه خطاب به غاصبان خلافت و انتقال پیام در قالب هنر و به زبان خوشنویسی، ویژه برنامه «کتابت خطبه فدکیه» را برگزار می‌کند.
 
این برنامه نهم اسفندماه ساعت ۱۶ و با حضور بیش از پنجاه نفر از بانوان فوق ممتاز خوشنویس شهر تهران که از مدرسان این رشته هنری نیز هستند، برگزار شده و خطبه فدکیه با خط نستعلیق نگاشته خواهد شد. متن کتابت، به صورت ترجمه فارسی بوده و در پایان قرار است محصول فرهنگی از این کتابت به مرحله تولید و چاپ برسد.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه می‌توانند به نشانی میدان بهمن، خیابان شهید تندگویان، خیابان شعید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت مراجعه کنند.

در بخشی از خطبه فدکیه آمده است: «آگاه باشيد آنچه را گفتم با آگاهي نسبت به شما است كه شما انگيزه ياري نداريد و نيرنگ و فريب، دلهايتان را فرا گرفته است؛ وليكن اين سخنان خروشي بود كه از جان برآمد و آهي بود كه از خشم برخاست، كاسه صبر لبريز، و عقده‏‌هاي سينه باز و حجت بر شما تمام شد. پس اين شما و اين شتر خلافت! لجامش را محكم بگيريد و بتازيد. اما بدانيد پشتش زخمي و پايش لنگ و عار و ننگش هميشگي است. نشان خشم الهي بر آن خورده و عيبش ابدي است.»
نظر شما