جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۱۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
رییس فرهنگسرای تهران خبر داد:
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر در پردیس ملت را از اتفاقات خوب در سال ۹۵ دانست و برگزاری برنامه‌های گردشگری با رویکرد فرهنگی را جزو برنامه‌های آینده این منطقه دانست.
قوت گرفتن برنامه های گردشگری در منطقه22//اسماعیل قضات‌لو در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران را از برنامه‌های موفق سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ دانست و گفت: این جشنواره به مناسبت آغاز به کار سومین دهه فعالیت سازمان فرهنگی هنری با هدف عرضه و معرفی دستاوردها، تولیدات، معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری اجرا شد که با همه مشکلات و سختی‌هایی که در اجرای برنامه وجود داشت، با وجود زمان محدود و فرصت کم موقعیت مناسبی برای توجه بیشتر به مخاطب، بالابردن کیفیت برنامه‌هایی که قبلا اجرا شده بود، به دست داد.
 
وی افزود: نحوه غرفه‌سازی و غرفه آرایی نیز از نکات قابل توجه این جشنواره بود. مثلا فرهنگسرای خاوران نمادهایی از خود فرهنگسرا و منطقه به کار برده بود و یا فرهنگسرای مترو غرفه اش را شبیه واگن قطار آراسته بود. به طور کلی این جشنواره فرصت خوبی برای به محک گذاشتن داشته‌ها و توانمند‌سازی مناطق ۲۲گانه شهر تهران بود.
 
قضات‌لو که قریب به دو ماه است مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ را عهده دار شده است و پیش از این ریاست فرهنگسرای مترو را داشته، درباره مهم‌ترین برنامه فرهنگسرای مترو در یک سال گذشته بیان کرد: برنامه‌ای که در هفته دفاع مقدس به مدت هفت روز در ۲ ایستگاه مترو میدان شهدا و ایستگاه تئاتر شهر اجرا کردیم از برنامه‌های موفق بود. طی این برنامه تعاملی با همشهری پایداری برای تهیه اینفوگرافی‌ها استخراج کردیم، همچنین باغ موزه دفاع مقدس چهار زاویه در اختیار ما قرار دادند. هر روز ساعت ۱۵-۱۸ بر روی پلان‌ها و نقشه‌ها و اینفوگرافی‌ها توضیحات مبسوط و خوبی به مخاطبان داده شد و از لحاظ ارتقای اطلاعات هنری، فرهنگی و بصیرتی موثر بود.
 
اجرای برنامه‌های گردشگری با رویکرد فرهنگی از برنامه‌هایی است که به عقیده قضات لو نیازمند توجه بیشتر در منطقه۲۲ است. وی در این باره توضیح داد: منطقه ۲۲ با وجود بوستان‌‌های آبشار و جوانمردان، بوستان جنگلی چیتگر، باغ ملی گیاهشناسی و شهرک سینمایی غزالی قطب گردشگری تهران به شمار می‌آید که فرصت‌های گردشگری زیادی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. از این رو می‌توان در برنامه‌های گردشگری موضوعات فرهنگی را در قالب ارائه محصولات و صحبت‌های کوتاه و موجز و متقن به مردم ارائه کرد. 
 
قضات لو توجه بیشتر به حوزه خانواده، کار ویژه در موضوعات قرآنی، همچنین برنامه‌ریزی مناسب در حوزه ترویج مطالعه و کتاب و کتابخوانی را از موضوعاتی دانست که باید در سال جدید نسبت به آن بیشتر توجه شود.

مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما