پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۵
کد خبر: ۹۱۷۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
بیست و دومین نمایشگاه گروهی نگارگری گروه قلمرومانی با عنوان همنشینی نقش‌ها به سرپرستی استاد مهران لطفعلی شنبه ۱۴ اسفندماه ساعت ۱۶ در گالری یک نگارخانه پردیسان گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس در ادامه فعالیت‌های هنری خود، از شنبه ۱۴ اسفند تا بیست و سوم همین‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان آثار هنری نگارگری جمعی از هنرمندان به سرپرستی استاد مهران لطفعلی می‌شود.
  
در این نمایشگاه آثار نگارگری این هنرمندان که نماد موهبت الهي و تجلي ظريف و لطيف آفريدگار است، به معرض نمایش گذاشته می‌شود تا عموم شهروندان با بازدید از این نمایشگاه با این هنر ایرانی آشنا شوند.
  
در معرفی استاد مهران لطفعلی در سال ١٣٦٣ در کنکور ورودی هنرستان هنرهای زیبای تهران نفر سوم شد و این مسئله تشویقی بود که باعث شد با تمام وجود این رشته را نزد استادان چیره‌دستی چون مرحوم اصغر محمدی در طراحی، استاد محمد باقر آقا میری در نگارگری، استاد اردشیر مجرد تاکستانی در نگارگری ، تذهیب و گل و مرغ و در سال ١٣٦٧ در رشته نگارگری (نقاشی ایرانی) با رتبه عالی فارغ التحصیل شد و هم اکنون دارای درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
  
وی تدریس این رشته را از سال ١٣٦٥ با تشویق استاد اردشیر مجرد تاکستانی در مجتمع عالی ادب و هنر اسلامی آغاز و سپس از سال ١٣٧٠ در دانشگاه شاهد و از سال ١٣٧٢ در هنرستان هنرهای زیبای تهران مشغول به کار شد.
 
از سال ١٣٧٣ مشغول تدریس در مراکز فرهنگی و هنری و دانشگاه شد و هم اکنون در کارنامه فعالیت‌های وی عضویت در هنرمندان رواق هنر برج میلاد تهران، عضو هیئت مدیره کانون فارغ‌التحصیلان هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران تهران، برگزاری پنج نمایشگاه انفرادی، چندین نمایشگاه گروهی و دریافت لوح تقدیر از موزه هنرهای معاصر به خاطر اثر حرم امن به چشم می‌خورد.
 
فرهنگسرای فردوس با برپایی نمایشگاه و کارگاه‌های هنری در رشته‌های مختلف هنرهای سنتی، تجسمی، صنایع دستی و ... در طول سال درصدد معرفی هنرمندان به‌ویژه هنرمندان نسل جوان کشورمان و همچنین احیای هنر است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44000203 تماس بگیرند. 
نظر شما