پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۸
کد خبر: ۹۱۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
یک هنرمند نقاش در حاشیه نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران مطرح کرد:
محمد ابراهیم جعفری شاعر و نقاشی که در ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران حضور داشت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شهرستان‌ها از ضروریات دانست و خواستار تبلیغات بیشتر برای نمایشگاه‌ها در رادیو و تلویزیون شد.
توجه به برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرستان///به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این روزها نگارخانه لاله میزبان ششمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران شده است. نمایشگاهی که با مشارکت ۷۹ هنرمند برگزار شده و بیش از ۲۰۰ اثر تجسمی در قالب نقاشی، طراحی و چاپ دستی با نگاه‌های مدرن و معاصر را ارائه کرده است و در یک نگاه می‌توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.

محمد ابراهیم جعفری شاعر و نقاشی نوگرا که تعدادی از آثار او نیز در این نمایشگاه عرضه شده است، نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران را اتفاق مثبتی در راستای رونق اقتصاد هنر دانست و گفت: نمایشگاه‌هایی از این دست باعث می‌شود که افراد عام و هنردوستان معمولی بدانند می‌توانند آثاری اصیل را با قیمتی خوب خریداری کنند و همین موضوع در افزایش تعداد خریداران و رونق اقصاد هنر موثر است. البته هنرمندانی هم هستند که حاضر نیستند آثارشان را با قیمتی پایین‌تر در این نمایشگاه‌ها عرضه کنند.

وی در این راستا ادامه داد: کار دیگری که باید انجام شود، برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند همین نمایشگاه در شهرستان‌ها است. مثلا می ‌شود همین آثار را به شهرستان ببرند و در آنجا ارائه کنند تا این اتفاقات محدود به تهران نباشد. من هم حاضرم این کار را انجام دهم و تعدادی از آثارم را در هر شهرستانی که باشد ارائه دهم.

جعفری تبلیغات بیشتر را از دیگر اقدامات لازم در این راستا دانست و گفت: بعضی وقت‌ها اطلاع رسانی خوب در نتیجه‌گیری بهتر موثر است. معرفی چنین نمایشگاه‌هایی در رادیو و تلویزیون از دیگر برنامه‌هایی است که باید به آن توجه کرد. 

در این رویداد از هر هنرمند ۳ اثر با  قیمت‌هایی بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان ارائه شده که همه آثار برخی از هنرمندان در همان روز اول نمایشگاه فروخته شد و به دلیل تقاضای مجدد خریداران، آثاری از همان هنرمندان دریافت و ارائه شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار تا ۲۵ اسفندماه به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل  لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما