سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۱
کد خبر: ۹۱۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
زیدالله طلوعی هنرمند پیشکسوت تار و سه تار در حاشیه آیین رونمایی از نخستین اجرای صحنه‌ای «ارکستر شهر» گفت: نه تنها هر شهر در ایران که فرهنگسراهای بزرگ هرکدام باید برای خودشان یک ارکستر داشته باشند و باید این ظرفیت را خودمان در شهر‌ها به وجود آوریم.
طلوعی: هر شهر باید یک ارکستر داشته باشدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زیدالله طلوعی، نوازنده تار و سه تار و از اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی با حضور در آیین رونمایی نخستین اجرای صحنه‌ای ارکستر شهر گفت: با توجه به شرایط و مشکلاتی که در حال حاضر در فضای موسیقی وجود دارد، خیلی عالی و ایده‌آل است که شهرداری تهران یک ارکستر جوانانه‌ای را تاسیس کند که اعضای آن فارغ التحصیل هنرستان و دانشگاه موسیقی باشند و دقیقا ما دنبال همین فضا هستیم که از جوانان حمایت شود. 

وی افزود: زمانی که ما جوان بودیم در همان سن ۲۵ سالگی رادیو از ما حمایت کرد. من جزو بنبانگذاران گروه شیدا هستم. در سال ۵۴ گروه‌های پاپ بیداد می‌کردند و موسیقی اجنبی میان مردم خیلی رایج بود و کسی به موسیقی سنتی و ایرانی  اهمیت نمی‌داد. درآن زمان آقای ابتهاج و رادیو از ما حمایت کردند و توانستیم یک گروه موسیقی منسجمی را از جوانان درست کنیم. 
  
طلوعی درباره اهمیت ارکستر شهر گفت: این ارکستر آنقدر اهمیت دارد که اگر از ارکستر و جوانان حمایت شود، فردا روز این جوانان یکی از همین آدم‌های شناخته شده و مطرح حوزه موسیقی می‌شوند و می‌توانند فرهنگ موسیقی مملکت ما را به یدک بکشند. 
 
این نوازنده پیشکسوت تار و سه تار بیان کرد: آینده ارکستر شهر را بسیار خوب و عالی می بینم زیرا بنیاد کار، کار درستی است.

وی در خصوص قطعاتی که در ارکستر شهر نواخته می‌شود، گفت: من از قطعه‌هایی که انتخاب شده است اطلاعی ندارم اما دوست دارم بیشتر به موسیقی سنتی و موسیقی خودمان اهمیت داده شود. به همین دلیل به نظر من بهتر است از ارکستر شهر صدای موسیقی سنتی و ایرانی به گوش مردم برسد.

زیدالله طلوعی در پایان گفت: نه تنها هر شهر در ایران که فرهنگسراهای بزرگ هرکدام باید برای خودشان یک ارکستر داشته باشند. نباید منتظر بشینیم تا شهرهای ما قابلیت داشتن و برگزاری ارکستر را به دست بیاورند بلکه باید این ظرفیت را خودمان برای شهرها ایجاد کنیم.

روز ۱۴ اسفند ارکستر شهر به رهبری اسماعیل تهرانی در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور علاقه‌مندان و هنرمندان به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما