پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۴
کد خبر: ۹۱۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
ویژه‌برنامه کاشت ۲۳۰ نهال هم عهدی با یاد و نام شهدای خلبان نیروی هوایی صبح امروز در بوستان آبشار تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۲۳۰ نهال هم‌عهدی با یاد و نام شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش، به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خلبان دکتر سید اسماعیل موسوی معاونت عملیاتی نیروی هوایی و پایگاه دزفول، امیر فرج آله برآت پور، امیر سرتیپ خلبان جمشید اوشال، معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۲، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادی فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری، سرهنگ بیات معاون فرهنگی سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهایی دفاع  مقدس (آجا)، امیر سرتیپ خلبان پیروان، سرهنگ خلبان حسینی، امیر سر تیپ خلبان رضا رمضانی، امیر سرتیپ خلبان عباس رمضانی، امیر سر تیپ خلبان سیاوش مشیری و خانواده معزز شهدای خلبان یاسینی، بربری، جدی اردبیلی، آزاد، دبیری و محمدی در بوستان آبشار تهران کاشته شد.

حجت الاسلام جواد میدانی نوش‌آبادی مدیر خانه موزه شهید مهدی‌پور نخستین سخنران این مراسم بود. وی ضمن خوش‌آمد گویی به تقدیر از رزمندگان نیروی هوایی ارتش پرداخت و گفت: در روایت ما به کرات آمده است که یک ساعت پاسداری از کیان و مرز یک کشور برابر با چند سال شب زنده‌داری و عبادت است.

وی در پایان سخنان خود نیز به نقل از روایتی از رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: حضرت می‌فرمایند اگر تنها دقایقی تا روز قیامت و دمیدن اسرافیل در صور باقی مانده و در دست شما نهالی است؛ حتماً آن نهال را در خاک بکارید. 

امیر سرتیپ خلبان دکتر مشیری دیگر سخنران این مراسم بود. او در ابتدای سخنان خود از خلبانان رشید دوران دفاع مقدس یاد کرد و از نگاه خانواده‌هایشان به جای خالی آنها گفت. او کاشت نهال به یاد شهدا را یکی از زیباترین نمادها برای پاسداشت آنها دانست و اضافه کرد: درخت را خدا آفریده تا هرکجا که هست، آلودگی را به خود بگیرد و جان تازه‌ای به هوایی که ما تنفس می‌کنیم، بدمد، چون شهدا که روح خود را دمیدند تا آلودگی از این سرزمین رخت بربندد. 

امیرسرتیپ خلبان فرج‌الله برات‌پور فرمانده عملیات H۳ و جمشید اوشال آزاده جانباز نیز در ادامه به خاطره‌گویی پرداختند. اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران و سرودهای ملی توسط گروه رزم‌نوازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در پایان ۲۳۰ نهال توسط رزمندگان نیروی هوایی کشور، خانواده معظم شهدا و شهروندان منطقه ۲۲ در بوستان آبشار تهران کاشته شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۲۶
نظر شما