شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۱۷۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
نماینده نیشابور مدافعان حرم را افرادی با اعتقاد دانست و گفت: مدافعان حرم با نگاه به آینده این مسیر را انتخاب می‌کنند و هنگامی که راه در این مسیر می‌گذارند، باور دارند که مدافع حرم به شهید حرم تبدیل خواهد شد. بنابراین نباید برای این شهدا حاشیه‌سازی شود.
امنیت ایران را شهدای حرم رقم زده اندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمید گرمابی با تاکید بر اهمیت نقش مدافعان حرم گفت: بارها شاهد بوده‌ایم منتقدان مطرح می‌کنند که آیا درست است نیروهای تحصیل کرده و توان‌مند نظامی خودمان را که برای توانمندی آن‌ها هزینه‌های سنگینی را متحمل شده‌ایم، در سوریه یا  عراق از دست بدهیم.

وی افزود: پاسخ این سوال را مقام معظم رهبری داده و فرموده‌اند که ما مرزهایمان را بسیار دورتر از مرزهای فیزیکی ایران در نظر گرفته‌ایم و چاره‌ای جز این نداریم. اگر در سوریه، لبنان و عراق حضور نداشتیم، امروز باید در داخل مرزهای کشورمان با داعش می‌جنگدیم.

نماینده نیشابور با تاکید بر اینکه مرزهای ایران با مرزهای اسلام یکی است، گفت: مرزهای عراق، سوریه و لبنان، مرز ایران است و باید از همانجا دفاع کنیم.

وی در تشریح این مهم گفت: امروزه می‌بینیم آمریکا از یک قاره دیگر و با صرف هزینه‌های سنگین در عراق، افغانستان، سوریه و بسیاری کشورهای دیگر حضور دارد و میلیارد دلار هزینه می‌کند، آیا درست نیست که ما از همسایگان خودمان در برابر تروریست حمایت کنیم در حالی که بارها از سوی این تروریست‌ها مورد تهدید قرار گرفته ایم؟

گرمابی با تاکید بر اینکه مدافعان حرم باید در همه کشورهایی همسایه که با خطر تروریست مواجه هستند، حضور داشته باشند، گفت: در منطقه ای هستیم که اطراف ما آشوب است و همگان ابراز تعجب می‌کنند که چطور ایران اسلامی در آرامش و امنیت به سر می‌برد. اما وقتی به درستی توجه می‌کند، می‌بیند که همین مدافعان حرم یا بهتر بگوییم شهدای حرم هستند که امنیت ایران را رقم زده اند و با خون خود آرامش به ارمغان آورده اند.

وی با اعلام اینکه مردم عادی کمتر از نقش مدافعان و شهدای حرم آگاهی دارند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و مراسمی که نقش این عزیزان را برجسته کند، بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم نسبت به این مهم آگاهی ندارند و به دنبال آن هم نیستند اما نباید در بی‌اطلاعی بمانند و لازم است در جریان قرار بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با ابراز تاسف از اخباری که در فضای مجازی علیه مدافعان حرم منتشر می‌شود، گفت: نمی‌دانیم چرا عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی هستند و دایم سعی می‌کنند نقش افراد و شخصیت‌های برجسته کشورمان را کم رنگ کنند.

گرمابی افزود: آنهایی که پول را با جان مقایسه می‌کنند، گویا هنوز در جایگاهی قرار نگرفته‌اند که بین جان و مال یکی را انتخاب کنند. اگر در این شرایط قرار بگیرند، حاضر نمی‌شوند جان فشانی این شهدای مدافع حرم را زیر سوال ببرند.
نظر شما