پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۲
کد خبر: ۹۱۷۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
افلیا پرتو نوازنده پیانو در حاشیه آیین رونمایی نخستین اجرای صحنه‌ای ارکستر شهر گفت: ایده تاسیس ارکستر شهر بسیار خوب بوده است و ممکن است نتیجه کار حرفه‌ای نشود ولی بالاخره جوانان در این بستر تجربه کسب می‌کنند و می‌توانند نسل بعد را پروش دهند.
افلیا پرتو: «ارکستر شهر» فضایی برای با تجربه شدن نسل جوان و پرورش نسل بعد استافلیا پرتو نوازنده پیانو و موسیقیدان در حاشیه آیین رونمایی نخستین اجرای صحنه‌ای ارکستر شهر در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ایده تاسیس ارکستر بسیار خوب و قابل تقدیر است زیرا همیشه میان هنرجویان موسیقی این صحبت شکل می گیرد که وقتی از رشته موسیقی فارغ التحصیل می شوند، کجا باید مشغول کار شوند؟ نبود فضا و امکان برای کار و رشد کردن از مشکلات بچه‌های موسیقی است و الان خوشبختانه یک فضای کاری برای آنها به وجود آمده است. آنها در ارکستر تجربه کسب می‌کنند و می‌توانند نسل بعد را پروش دهند و به همین شکل جلو بروند. به همین خاطر تاسیس ارکستر شهر قدم مثبت و خوبی بود که در این زمینه برداشته شده است.
  
وی در خصوص جوانگرایانه بودن ارکستر شهر بیان کرد: همه باید از یک جایی شروع کنند. ممکن است نتیجه کار خیلی حرفه‌ای نشود ولی بالاخره آنها در این بستر کار می‌کنند و تجربه به دست می‌‌آورند.
 
افلیا پرتو افزود: بهتر است از ارکستر شهر قطعات وزین موسیقی ملی ایران به گوش برسد. شهر تهران باید موسیقی ملی ایران را به صدا در بیاورد.
  
هنرمند پیشکسوت پیانو در پایان درباره وجود ارکستر در تمام شهرهای ایران بیان کرد: چون شهرهای دیگر به وسعت تهران نیستند ممکن است درصد کمتری نوازنده در آن مناطق باشند ولی به هر حال آنها هم باید در موقعیت جغرافیای خودشان عرض اندام کنند و از یک جایی شروع کنند. به همین خاطر وجود ارکسترهای شهری باعث می‌شود بستری برای فعالیت جوانان فعال در حوزه موسیقی باز شود. 

مطالب مرتبط
نظر شما