جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۲
کد خبر: ۹۱۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
بیست و یکمین تولد ماه به مناسبت زادروز فخرالدین فخرالدینی برگزار می‌شود
جشن تولد ۸۴ سالگی فخرالدین فخرالدینی، پیشکسوت عکاسی پرتره روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و یکمین تولد ماه به مناسبت زادروز فخرالدین فخرالدینی سه‌شنبه ۱۷ اسفند با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

فخرالدین فخرالدینی، پیشکسوت عکاسی روز ۱۴ اسفند ۱۳۱۱ در خانواده‌ای هنردوست در آذربایجان متولد شد. پدر او شاعر و عکاس بود و از ۱۸ سالگی عکاسی را نزد ایشان آموخت. بعد از چند سال کسب تجربه در ایران، فخرالدینی به کشورهای آمریکا و آلمان سفر کرد و در عکاسی پرتره کار کرد. 

فخرالدینی با بیش از ۵۵ سال سابقه حرفه‌ای از عکاسان قدیمی و مشهور چهره‌نگاری ایران است که ریزه کاری‌ها و تکنیک‌های عکاسی را به مدت سه سال در آکادمی سانفرانسیسکو فرا گرفته است. همچنین شارکویکسی، یکی از صاحب‌نظران عکاسی کلن و از استادان عکاسی جهان یکی دیگر از استادان این هنرمند پیشکسوت بوده است. 

این عکاس پیشکسوت که بیشتر از افراد شناخته شده و مشهور عکاسی می‌کند، درباره دلیل این کار می‌گوید: «شخصیت‌های معروف خیلی به عکاسی کمک می‌کنند، شهرت آنها خود به خود تاثیرگذار است. پرتره‌ها باید برای نسل‌های آینده پیام‌آور باشد و عکاس شخصیت‌ها را به نسل‌های بعد معرفی می‌کند. نسل‌های بعد که پروفسور هشترودی را نخواهند دید، باید بدانند که او چه شخصیتی داشته و چه کسی بوده است. نسل‌های آینده نمی‌خواهند قیافه‌های رتوش شده و گریم شده را که حالت‌های طبیعی و شخصیت خود را از دست داده‌اند، ببینند. بلکه می‌خواهند واقعیت آن شخصیت را حس کنند.»

پرتره‌ای از عکاس باسابقه پرتره/خیاط در کوزه افتاد

این پیشکسوت عکاسی تا به حال از هنرمندان شاخصی مانند محمد سریر، لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده، ابراهیم قنبری مهر، حسن کسائی، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، مرتضی ممیز، علی اکبر صادقی، حسین محجوبی، محمود جوادی پور، کامبیز درمبخش، محمود فرشچیان، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، داود رشیدی، اکبر عالمی، خسرو سینایی، مسعود کیمیایی، هوشنگ مرادی کرمانی و... عکاسی پرتره کرده و تا کنون نمایشگاه‌های متعددی از عکس‌هایش برگزار کرده است. 

برگزاری نمایشگاهی با ۳۰ قطعه عکس از آثار پرتره در لس‌آنجلس، نمایشگاه ۱۵ قطعه عکس پرتره در فرهنگسرای بهمن، چاپ ۱۲ قطعه عکس از مجموعه پرتره‌ها در تقویم سالانه شرکت ایلفورد، نمایشگاه ۵۰ قطعه عکس از مجموعه پرتره، طبیعت و گل در موزه هنرهای زیبای سعدآباد و نمایشگاه ۸۰ قطعه عکس پرتره در فرهنگسرای نیاوران بخشی از فعالیت‌های هنری و نمایشگاهی فخرالدینی است. 

علاقه‌مندان برای حضور در جشن تولد ۸۴ سالگی و بزرگداشت استاد فخرالدین فخرالدینی می‌توانند روز سه‌شنبه ۱۷ اسفند ماه ساعت ۱۷:۳۰ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقعاً در خیابان ولی‌عصر (عج)، خیابان اسفندیار مراجعه کنند.


مطالب مرتبط
نظر شما