جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۱۸۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
رییس فرهنگسرای فردوس جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی و مسابقات قرآنی سراج را به عنوان بهترین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ معرفی کرد رضایت‌مندی مخاطبان را مهم‌ترین اولویت در سال آینده دانست.
رضایت‌مندی مخاطبان؛ مهم‌ترین اقدام در سال آینده استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگسرای فردوس درباره مهم‌ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: غالب برنامه‌های سازمان فرهنکی هنری اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ بود چرا که هر عمل و اقدامی در راستای ارتقای سطح فرهنگ شهروندان، می‌تواند به خودی خود یک اتفاق خوب باشد؛ به همین دلیل اگر بخواهم به بهترین‌ها اشاره کنم، جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی و همچنین مسابقات قرآنی سراج از بهترین اتفاق‌های سازمان در سال ۱۳۹۵ بود.
 
وی در خصوص جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی‌ گفت: مهم‌ترین دستاورد برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، این است که هنرمندان بین‌المللی با فرهنگ ایران و در مقابل مردم نیز با فرهنگ و هنر کشورهای شرکت کننده در جشنواره آشنا می‌شوند. در واقع ملت‌های مختلف بدون اینکه زبان یکدیگر را بدانند، از طریق اعجاز موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از فرهنگ یکدیگر آگاه شده و بهره‌مند می‌شوند و این مهم به خوبی در جشنواره پیامبر مهربانی‌ها تحقق یافت.
 
پورمند افزود: در خصوص مسابقات قرآنی سراج هم باید بگویم برگزاری این گونه مسابقات با محوریت قرآن کریم، راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن و تشویق علاقه‌مندان در این عرصه معنوی است. سراج موفق به ایجاد پویایی و مشارکت فعال در سطح جلسات سنتی قرآن شد و از دیگر دستاوردهای مهم آن می‌توان یکی به شناسایی استعدادهای قرآنی به ویژه در میان قشر کودک و نوجوان و دیگری ایجاد زمينه بسيار مناسب برای آشنايی شرکت کنندگان با يكديگر و ايجاد وحدت، همدلی، تعامل و همكاری مثبت اشاره کرد.
 
رییس فرهنگسرای فردوس به مهم ترین برنامه های منطقه ۵  در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری سلسله برنامه های «طلوع ماندگار» با هدف نکوداشت مقام مفاخر و نخبگان فرهنگی، هنری، دینی، علمی و ...  بود. با توجه به اینکه «تعامل و همکاری هدفمند با هنرمندان و فرهیختگان متعهد و بهره‌گیری از توان و تخصص آنان در پیشبرد مأموریت‌ها و وظایف از جمله محورهای اصلی برنامه‌ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، در نتیجه فرهنگسرای فردوس با برگزاری مستمر این برنامه، به دستاوردهای مهمی همچون تکریم چهره‌های ماندگار، آشنایی نسل جوان با میراث‌های فرهنگی و معنوی، مفاخر و فرزانگان، رشد و تعالی فرهنگی منطقه، ارتباط شهروندان به‌ویژه جوان با افکار و اندیشه‌های بزرگان دست یافت. این برنامه به صورت فصلی اجرا شد و در آن از مقام اخلاقی، علمی، دینی و فرهنگی مفاخر بزرگ کشور همچون: مرحوم دکتر کاظم معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران، آیت‌الله سیدجمال الدین دین پرور رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه، دکتر سید علی موسوی گرمارودی شاعر پرآوازه و مترجم قرآن کریم و نهج البلاغه و ... تجلیل و قدردانی شد. همچنین  مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، علامه محمد تقی جعفری(ره)  ... نیز برگزار شد.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاق های مهم و خوب در منطقه۵، برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی پوستر خلیج فارس با همکاری پایگاه مردم‌نهاد «خلیج فارس ما» بود که با هدف دفاع همه‌جانبه از تمامیت ارضی ایران و حفاظت و حراست از هویت کهن خلیج فارس، با بهره گیری از ابزار قدرتمند فرهنگ و هنر غنی ایرانی، برگزار شد. با ارسال فراخوان، ۷۶۴ اثر با موضوعات «جزایر سه‌گانه ایرانی، خلیج فارس آب‌راه صلح، صلح برای خاورمیانه، امنیت خلیج فارس، امنیت خاورمیانه» به دبیرخانه ارسال شد که در مراحل مختلف انتخاب آثار، ۳۱  اثر در بخش مسابقه به نمایشگاه راه پیدا کرد، در بخش کارگاهی نیز ۳۰  اثر فاخر تولید شد که همزمان با روز ملی خلیج فارس، در فرهنگسرای فردوس از برگزیدگان تجلیل شد.
 
بیژن پورمند در پایان از اهداف خود برای سال آینده گفت: مهم‌ترین هدف و رویکرد، ارتقای کیفیت برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات است که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد. چرا که بالا بودن کیفیت خدمات از جمله مهمترین عوامل مؤثر در افزایش سطح رضایتمندی مخاطبان و در نتیجه وفاداری آنهاست. باید پذیرفت که انتظار مشتریان و مخاطبان به سبب ارتقای آگاهی و سطح دانش، نسبت به گذشته افزایش یافته و آنان به دنبال خدمتي هستند که به بهترين وجه، نيازها، خواسته‌ها و سليقه‌های آنها را برآورده سازد و از کيفيت مناسب برخوردار باشد.  از سوی دیگر رقبا با بهبود خدمات و ارائه آن به مشتریان، مدام در حال افزایش قدرت رقابت هستند. خوشبختانه با اعتمادی که شهروندان به مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارند، می توان آن را به عنوان یک امتیاز برای این مراکز دانست، ضروری است با کیفی سازی خدمات خود، میزان اعتماد آنان را افزایش و به دنبال مخاطب جدید بود. به همین دلیل برای رسیدن به اهداف رضايتمندی مخاطبان، مهم ترین اقدام در سال آینده، بهبود در کيفيت خدمات و فعالیت‌های مراکز تحت پوشش خود است. 
مطالب مرتبط
نظر شما