پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۴
کد خبر: ۹۱۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
رییس فرهنگسرای امید با اشاره به مسابقات قرآنی سراج به عنوان بهترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: در سال آینده باید همین روند را ادامه دهیم و همچنین روح قرآنی و هویت انقلابی در تمام برنامه‌ها متبلور شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی وکیل‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رییس فرهنگسرای امید با اشاره به مسابقات قرآنی سراج به عنوان بهترین برنامه سازمان فرهنگی هنری در سال  ۹۵ گفت: هدف اصلی سازمان فرهنگی هنری تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهر تهران بوده است. این جشنواره گستردگی و فراگیری در سطح محلات شهر تهران داشت که توانست به خوبی این مهم را محقق کند.

وی افزود: به دلیل اینکه من در جریان مسابقه قرآنی سراج در محلات و مناطق بودم و آن را تا روز اختتامیه دنبال کردم به عنوان یک مجری داخلی شاهد روند رو به رشد این ماجرا  و بازخورد مثبت از مخاطبان بودم.

رییس فرهنگسرای امید در خصوص مهم ترین برنامه منطقه ۱۳ در سال جاری بیان کرد:  نذر فرهنگی کتاب با عنوان «نذر کتاب» بهترین برنامه ای بود که در سال جاری در منطقه ما برگزار شد. همیشه مفهوم نذر در افکار ما معطوف می‌شود به غدا و هیچ وقت به موضوع نذر در حوزه فرهنگ پرداخته نشده‌است. با اجرای این برنامه شاهد یک نذر فرهنگی بودیم. نذر فرهنگی که یک جهاد فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی شد. 

وکیل پور افزود: برای اجرای طرح «نذر کتاب» ابتدا در حوزه های مشخص کتاب تهیه کردیم و در غرفه ها قرار دادیم. مردم نذر می کردند و برای ادا شدن نذر خود کتاب می خریدند و اهدا می کردند به کتابخانه منطقه. همچنین مردم می توانستند ابتدا نذر کنند و در صورت برآورده شده نذرشان با شماره ای که ما در اختیارشان گذاشته بودیم تماس بگیرند تا کتاب را از طرف آنها بخریم یا خودشان کتاب را تهیه کنند و به ما بدهند. این اتفاق باعث می شود نذر کتاب مانند یک سیکل ادامه پیدا کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در پایان گفت: برای سال آینده باید همین جهت گیری درست و صحیح که فعالیت های قرآنی در سطح فرهنگسرا و خانه های فرهنگ در مسیر رشد و بالندگی است را ادامه دهیم. همچنین فقط به این اتفاق نباید بسنده کرد بلکه باید در تمام برنامه های ما روح قرآنی و هویت انقلابی را حاکم کنیم و این روحیه باید خودش را در برنامه ها متبلور کند.
مطالب مرتبط
نظر شما